Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

23. September 2015.  Jobbevenner og stasjonsgrupper  Samtaler om sosiale mål  Klasseregler som elevene har laget selv. Elevrådet lager konsekvenser.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "23. September 2015.  Jobbevenner og stasjonsgrupper  Samtaler om sosiale mål  Klasseregler som elevene har laget selv. Elevrådet lager konsekvenser."— Utskrift av presentasjonen:

1 23. September 2015

2

3  Jobbevenner og stasjonsgrupper  Samtaler om sosiale mål  Klasseregler som elevene har laget selv. Elevrådet lager konsekvenser.  Mål på ukeplan fra Sosial kompetanseplan Se ://www.minskole.no/DynamicContent//Documents/2 29-bbcf28ff-5a94-4a0c-9eaf- http90879b98c466.pdf ://www.minskole.no/DynamicContent//Documents/2 29-bbcf28ff-5a94-4a0c-9eaf- http90879b98c466.pdf  Samtaler hver 14. dag, alene med den enkelte, der en hver gang tar opp hvordan eleven trives, om han/hun merker mobbing av noe slag.  Tar ellers ting underveis etter som de skjer.

4 Norsk : Lesing: -kjenne leseglede,rett bok til rett elev -ha god leseflyt og lesefart -ha god leseforståelse, bruker lese og læringsstrategier for å forstå innholdet i ulike tekster -ha automatisert lesingen av de 100 mest vanlige norske ord -å kunne lese digitale sammensatte tekster -lese for ulike formål -klare å lese ca 100 ord i min To lesekurs i året Veileda lesing to ganger pr uke 

5 Bibliotek: ◦ Vi er på biblioteket hver mandag for å låne bøker ◦ Jeg kommer med tips til bøker som kan passe  Fritidslesing: ◦ Elevene SKAL lese 15 minutter hjemme mandag, tirsdag, onsdag og torsdag! ◦ Flott om de også leser andre dager !! ◦ Det er fint om dere foresatte leser med dem. ◦ Dere kan se på leseveilederen foran i lesepermen deres Leseflyt boka er den de låner på biblioteket Veilednings boka er det de små tynne heftene Skriving: -rettskriving, ukas ord -finskriftbok, øve på å skrive sammenhengende -skrive på tastatur -bruke eksempeltekster for å lære å skrive egne tekster -lage enkle fortellinger med innledning, hoveddel og avslutning

6 - bli trygg på tallene mellom bli trygg på ener, tier og hundrerplass -telle med 2-5 og 10 av gangen -multiplikasjon -divisjon -klokka -måling, klokka, mynter og sedler, lengde vekt areal og volum -statistikk, samle og sorterer, lage tabell, søylediagrammer

7 3. trinn :  Bruke førkunnskaper og erfaringer  Veiledet lesing ◦ Tegnekart ◦ Tankekart ◦ Bruke spørreord til å strukturere teksten: Hvem er med i fortellingen? Hvor skjer det? Når? ◦ To- kolonnenotat. ◦ Skrive faktasetninger ◦ Oppslagsverk/Internett

8  Hvordan inviterer vi til bursdager i klassen vår ??Alle gutter eller alle jenter, eller alle i klassen. Beløp på gav er 50kr  Dusjing, skifting i gymmen? Er håndkleet med så skal det dusjes  Svømming Etter jul  Turer Dyreparken til våren  Prøver/tester  Høst ◦ Kartleggingsprøve M2 ◦ Arbeid med ord leseprøve ◦ STAS diktatdelen ◦ Kartlegging av språkkompetanse i grunnleggende norsk Vår ◦ Kartleggingsprøver i lesing ◦ Frivillig kartleggingsprøve i regning ◦ Frivillig kartleggingsprøve i engelsk ◦ Halvårsprøver i norsk og matematikk ◦ Helårsprøver i norsk og matematikk ◦ Arbeid med ord leseprøve ◦ Kartlegging av språkkompetanse i grunnleggende norsk

9  3. trinn: Cecilie Sørvig  3. trinn, vara: Anette Moland

10


Laste ned ppt "23. September 2015.  Jobbevenner og stasjonsgrupper  Samtaler om sosiale mål  Klasseregler som elevene har laget selv. Elevrådet lager konsekvenser."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google