Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Resultater fra pilotevalueringen MiFA-Pilot 2015/2016.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Resultater fra pilotevalueringen MiFA-Pilot 2015/2016."— Utskrift av presentasjonen:

1 Resultater fra pilotevalueringen MiFA-Pilot 2015/2016

2 09. Juni 2016Malin Littauer Yndesdal3 Svarprosenten er piloter har fått invitasjon. 40 personer har levert svar.

3 50 prosent planlegger å studere på UiO til høsten 35 prosent planlegger å studere på en høyskole 9. Juni 2016Malin Littauer Yndesdal4

4 MiFA-Pilot gjør pilotene mer bevisst på egne valg men det er personlige interesser som veier tyngst 9. Juni 2016Malin Littauer Yndesdal5 MiFA-Pilot har gjort meg mer klar over utdanningsmulighetene mine fått meg til å tenke mer over mine egne interesser og verdier gjort meg tryggere og mer bevisst på valgene mine

5 Flest bestemmer seg etter jul i VG3 9. Juni 2016Malin Littauer Yndesdal6 og tett opp mot søknadsfristen

6 Motivasjonen for å melde seg på MiFA-Pilot er ulik 9. Juni 2016Malin Littauer Yndesdal7 over halvparten vil lære mer om karriere og arbeidsliv

7 MiFA-Pilot møter elevenes forventninger i stor grad 9. Juni 2016Malin Littauer Yndesdal8

8 MiFA-Pilot møter elevenes forventninger i stor grad 9. Juni 2016Malin Littauer Yndesdal9

9 93 prosent sier de vil anbefale MiFA-Pilot til andre 9. Juni 2016Malin Littauer Yndesdal10 ønsket å lære mer om kunstfag og praktisk- estetiske studier

10 Gode rollemodeller betyr mye I fritekstsvarene kommer det tydelig frem at det er det gode samholdet og relasjonene i gruppa som betyr mest. Hytteturen og den gode maten trekkes også frem som positivt. Videre er det forholdet til studentveilederne som har gjort kurset til en god opplevelse. Veilederne beskrives som gode rolle- modeller. 9. Juni 2016Malin Littauer Yndesdal11

11 Evaluering av kurskvelder 9. Juni 2016Malin Littauer Yndesdal12 Til sammen oppgir størsteparten av pilotene at de har likt kurskveldene godt eller sånn passe. Svært få oppgir at de synes kurskveldene har vært dårlige. Av det faglige innholdet er det Karen O’Briens foredrag om klima som treffer best, mens kurskvelder relatert til prosjektarbeid kommer dårligst ut. I fritekstsvarene skriver pilotene at det er særlig inspirerende å høre veilederne fortelle om sine valg.

12 Evaluering av kurskvelder 9. Juni 2016Malin Littauer Yndesdal13

13 Pilotene vil lære mer om opptak og realfag Jeg vil lære mer om: kunstneriske fag, andre studiesteder eller studier i utlandet enkelte studieprogrammer på UiO, særlig innenfor realfag Jeg ønsker: mer veiledning på poenggrenser og forbedring av karakterer kortere økter og kortere kurskvelder 11. april 2011Ny Powerpoint mal

14 Enkelt sagt Pilotene har selv lært en god del, de har fått jobbe med egne utdanningsplaner, og fått være med på å inspirere andre. De har dessuten hatt det gøy og fått nye venner. 11. april 2011Ny Powerpoint mal

15 Videre tiltak Tydeligere retningslinjer og mer oppfølging i prosjektarbeidet Styrke pilotenes følelse av stolthet og ansvar knyttet til prosjektet Færre prosjektpresentasjoner på kurskveld, plukker ut to grupper Mer gjennomgående fokus på karriere og arbeidsliv Større vekt på enkelte studieprogrammer (parallellsesjoner) Økt innsats mot matematikk, naturvitenskap, teknologi og informatikk Andre innspill fra dere? 11. april 2011Ny Powerpoint mal


Laste ned ppt "Resultater fra pilotevalueringen MiFA-Pilot 2015/2016."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google