Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Innkomne meldinger: Lese og kvittere innkomne meldinger: Innleggelsesrapport og Forespørsel/Svar på forespørsel. Følges opp fortløpende, det vil si minst.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Innkomne meldinger: Lese og kvittere innkomne meldinger: Innleggelsesrapport og Forespørsel/Svar på forespørsel. Følges opp fortløpende, det vil si minst."— Utskrift av presentasjonen:

1 Innkomne meldinger: Lese og kvittere innkomne meldinger: Innleggelsesrapport og Forespørsel/Svar på forespørsel. Følges opp fortløpende, det vil si minst 2 ganger på dagvakt og aftenvakt alle dager i uka, og hvis pasienten legges inn på natt Overvåking/Oppfølging

2 Sendte meldinger: Viktig prinsipp: Ansvaret er hos avsender Det er den som sender fra seg noe som VET at det skal mottas noe i den andre enden Sjekk at meldingen endrer status fra «Sendt, venter på kvittering», til «Sendt» Overvåking/Oppfølging

3 Rutiner ved stans i meldingsutvekslingen 1. Informasjon dokumenteres i PLO meldingene som normalt 2. PLO meldingen adresseres og sendes som normalt, men kvitteringsmelding vil ikke mottas 3. Opplysningene utveksles pr. telefon, og dokumenteres i Doculive 4. Når nedetiden er over vil meldingen automatisk resendes til mottaker 5. Kontaktoversikt til kommunene ligger i HNT`S portal for samhandling i EQS og oppdateres jevnlig

4 NYTT fra 01.07.16 Varsling av problemer med e-meldingene: Legges ut på Intranett Legges ut på intranett under høyre kolonne Problemer varsles under feltet: «E-meldinger varsling». Sørg for å følge med på denne meldings-feederen. Varslingsrutiner E-meldinger 24/7 Ved stans i PLO meldinger: Når du oppdager problemer der mottaker ikke får meldingen må du varsle Hemits kundesenter og beskriv hva som er problemet. 1.Send e-post til hpsm@hemit.nohpsm@hemit.no 2.Ring tlf: 03 612 (åpningstid man-fre 07:00-20:00) Ved kritisk/alvorlige situasjoner utenom denne åpningstiden: ring vakttelefon 994 31 118 Hemit sjekker problemet og legger ut varsel på intranett når problemet er verifisert. Er det planlagt stans i noen kommuner vil det også komme melding om det her. Varslingsrutine ved stans i utveksling av pleie- og omsorgsmeldinger 1.Informasjon dokumenteres i PLO-meldingene som normalt. 2.PLO-meldingen adresseres og sendes som normalt, men kvitteringsmelding vil ikke mottas. 3.Opplysningene utveksles pr telefon. Dokumenter i pasientens journal under G3 4.Når nedetiden er over, resendes meldingen automatisk. 5.Kontaktoversikt til kommunene finnes under Samhandling på Innblikk

5 Når du ikke får opprettet 24-t varsel: Gjør slik: 1. Opprett «Melding om utskrevet pasient» 2. Velg rullegardin for «Opphold» 3. Velg forrige opphold 4. Velg «Til» 5. Valget «Tjenester» er default 6. Bytt til valget «Alle» 7. Skriv «Hemit» i søkefeltet 8. Velg alternativet. «HEMIT WM3 Testlegekontor». 9. Velg «Send». Meldingen skrives ut på valgt standardskriver. 10. Trykk «Ok» hent og kast utskriften.


Laste ned ppt "Innkomne meldinger: Lese og kvittere innkomne meldinger: Innleggelsesrapport og Forespørsel/Svar på forespørsel. Følges opp fortløpende, det vil si minst."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google