Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertTove Nesse Endret for 7 år siden
1
FAU 13.1.16 To inspektører på plass: Tone Hilde Birkelund og Gørild Eltervåg Gørild: Innføringsklassene/Særskilt norsk/IK, spespedkoordinator, vikar Tone Hilde: Psykososialt miljø, IT Kompetansehevingsdag 4.1. Fokus på arbeidsmiljø Fokus på Respektsamlinger / lokal læreplan i sosial kompetanse
2
Status Kompetanse for mangfold Hovedmålsetting: At våre flerspråklige elever opplever en sunn akkulturasjonsprosess, som munner ut i kloke og glade elever i ”home phase.” Delmål: Få en felles teoretisk forankring i personalet knyttet til akkulturasjon. Økt bevissthet omkring holdninger og handlinger i møte med flerspråklige barn. Mangfold som en integrert og naturlig del av undervisningen.
3
So far… Grunnskolens uke (uke 43) Bruk av fellestid til forberedelse i kollegiet i forkant: Global citizen, solidaritetsperspektiv 27.10. Lesing som grunnleggende ferdighet – fokus på litteratur som tematiserer mangfold Kompetansehevingsdag 13.11.15. Forberedelse til internasjonal uke: Kurs; internasjonal mat Idemyldring internasjonal uke i plenum 1.12. Ressurslærer delte fra storsamling på UiS 26.11.15 12.1.16 Barn og traumer. Foredrag i fellestid ved Dr Aina B Vaage ved transkulturelt Senter
4
Mulighetene som ligger i grunnskolens uke til å fokusere på og jobbe med mangfold og solidaritet. Utvidet perspektiv og forståelse. Vi tenker mer på innholdet i uka nå enn før. Internasjonal uke – en ny identitetsbærende aktivitet Aina B Vaage/ traumer: viktig og aktuelt tema. Stort engasjement. Overførbart til alle elever. Hvordan vi møter barn som er traumatisert. Traume vs å bli traumatisert.
5
Plan for videre arbeid Internasjonal uke uke 15 9.2. Hege Rangnes fra UiS: Arbeid med ord 12.4. Birgit Walter: kartlegging av minoritetsspråklige elever Trinnvis evaluering av prosjektet i mai Spredningskonferanse 19. og 20. mai Deling fra spredningskonferansen 31.5.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.