Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

MEDIESEMINAR 2016 Mediehåndboka – sentrale elementer kampdag og regelverk.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "MEDIESEMINAR 2016 Mediehåndboka – sentrale elementer kampdag og regelverk."— Utskrift av presentasjonen:

1 MEDIESEMINAR 2016 Mediehåndboka – sentrale elementer kampdag og regelverk

2 Fokusområder og gleden med en kampdag Vi må ha overskudd og kunne glede oss til både forberedelser og gjennomføring. Detaljsjekking og avkryssingslister må bli en del av vår positive kampdag. TV – på kampdag. Medieansvarlig (MA) – eller den MA gir ansvaret må være på plass når TV-selskapets busser kommer. Sjekke at TV-parkeringen er klargjort. Dele ut akkreditering. Påse at de har TV-vester i bussen – og minne om at de skal brukes… Sjekke sikkerhet (gjerder/vakter) Ha dialog underveis – sjekke kameraposisjoner OK etc NB: Husk å sjekke hva som kreves ved de forskjellige produksjonsnivåene, inkl. flight-løsningene

3 Fokusområder og gleden med en kampdag TV-møte 2 ½ time før kampstart Huske å innkalle til møte Lede møtet (agenda i Mediehåndboka) Husk ansvar som bortelag Lagoppstilling Innhente kampskjema fra begge lag Sørge for å gjennomføre prosedyren rundt kopiering, lage line up (FIKS), kopiere, distribuere og sende på epost (NY: sirkulasjon@lagoppstilling.no)sirkulasjon@lagoppstilling.no Intervjuer Koordinere intervjuer – før kamp, under kamp, i pausen, etter kamp. Flash, hyperflash, superflash, studio, mixed sone etc Kjenne regelverket rundt TV, radio, nærradio, lokalTV og legge til rette på hver sin måte Sørge for god mixed sone organisering

4 Mediehåndboka 2016 Mediehåndboka gis ut både digitalt og i papirversjon også i 2016. Ingen vesentlige endringer fra 2015 Klubb-info. Viktig informasjon som brukes av mange Oppdatering for «gamle klubber». Ny info fra «nye klubber» inkl. oversiktsbilde og logo

5 Feedback fra Norske Sportsjournalisters Forbund Mye positivt, men også noe å ta tak i. Generelt bra – godt samarbeid og gode arbeidsforhold hos de aller fleste Men… Endel dårlig wifi-dekning rundt om i klubbene. Ansvar: KLUBB/MA Servering. Her er det alt fra suverent (for bra?) til null og niks. Ansvar: KLUBB/MA Sen eller mangelfull distribusjon av lagoppstilling på papir til pressen. Ansvar: MA Tydelighet rundt informasjon om fotosoner på stadion, både internt (vakter etc) og til fotografer. Ansvar: MA Åpningstid på presserom. 2 ½ time etter kampslutt er akseptabelt. God info viktig. Ansvar: Klubb/MA Husk også å ha god informasjon på nettsidene. Ansvar. Klubb/MA

6 Sjekkliste før sesongen Noen punkter å ta med på sjekklisten din før sesongstart; Rydd, fjern gamle papirer og annet avfall, vask over (spes kommentatorvinduer) og sjekk opp etter vinteren. Sjekk internett, strømkoblinger m.m. både på presserom, pressetribune og andre aktuelle steder. Sjekk opp interne avtaler (ny avtale med nærradio etc). Sørg for å gjøre avtaler om internbemanning på hjemmekampene. Lag arbeidsfordeling. Inviter gjerne lokal (og nasjonal) presse på briefing før sesongstart inkl. mulighet for å ta nye portrettbilder med riktig reklame etc Koordiner med markedsavdeling om back drop og annet materiel er bestilt. Sjekk fotosoner – skal vi kjøpe inn noen enkle stoler til fotografer ?? Oppdatere akkrediteringsinformasjon på websidene ? Skilting til presseområdene (fra parkering, via velkomstdisk til alle presseområder). Lage liste over hvilke språk spillere kan gjøre intervjuer på (gjerne egen for skrivende og egen for LIVE-TV).

7 SPØRSMÅL? Ønsker alle et godt fotball-år


Laste ned ppt "MEDIESEMINAR 2016 Mediehåndboka – sentrale elementer kampdag og regelverk."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google