Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertEllinor Birkeland Endret for 7 år siden
1
Prosjekt i Drammensbiblioteket Lena Hillestad Kultur, inkludering og deltaking 15.5.2012
2
Gamere i Drammen
3
Drammensbiblioteket - bakgrunn Pionerbibliotek; dataspill for barn og unge Biblioteket tilbud til alle, ikke stigmatiserende Møteplass på tvers av generasjoner Kompetansesenter Prosjektmidler fra Nasjonalbiblioteket Samarbeidspartnere: Villa Fredrikke, Mektron AS, Papirbredden Innovasjon, Høyskolen i Buskerud, Kulturoasen. Drammen bibliotek i Drammensbiblioteket prosjekteier
4
Antall tilfeller av demens i Norge Kilde: «Glemsk, men ikke glemt! - Sosial og Helsedept.2007 Fremskrivninger basert så SSB's befolkningsdata
5
Hva skal vi gjøre? Møteplass Kartlegge spill, spillmaskiner Utlån: Medier, Spill, Spillmaskiner Dokumentasjon, forskning Håndbok Nasjonal modell
6
Kan vi få litt mer action? Kan eldre spille dataspill? Vil eldre spille dataspill? Hvilken type dataspill? Teknisk utstyr? Omgivelser? Tilrettelegging? Evaluering?
8
Gode spill: Bowling og boksing
9
Kunsten å finne riktige spill – og å introdusere dem på en god måte
10
Erfaringer så langt Kinect Tilrettelegging for målgruppen Kontaktskapende, ramme for den viktige samtalen Positivt og engasjerende, fysisk og mentalt Tirsdagsbowling – et krav Videreføres Overføringsverdi til andre grupper
11
Hvorfor? Demensplan 2015 og samhandlingsreformen Kultur er næromsorg Vanskelig sykdom –» pårørendesykdom» Deprimerte eldre Eldre vil også spille Bibliotekenes samfunnsoppdrag
12
En verden av digitale muligheter! Takk for meg!
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.