Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Heimdall’s Quest Jason Karl Arne Klasserommet som et spill.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Heimdall’s Quest Jason Karl Arne Klasserommet som et spill."— Utskrift av presentasjonen:

1 Heimdall’s Quest Jason Karl Arne Klasserommet som et spill

2 Motivasjon

3

4

5

6 Øke motivasjon Redusere fravær Redusere frafall Forbedre karakterer

7 Rollespill

8 Lærer (Gud) Motivasjon Heimdall’s Quest Rammeverk Rollespill Klasserommet + Innsats + Ansvar

9 Team Class (Roller) Powers (Evner) Points (Poeng)

10 Class (roller) Teambuilding Professions Friheter

11

12

13

14 Systemet bygger på motivasjons- og læringsteorier. Self Determination Theory – Deci og Ryan Experiential Learning Theory – Kolb Flow Theory – Csikszentmihalyi

15 Flow

16 Mestring Mestringsfølelsen kommer når elevene har oppnådd et nytt nivå (Flow).

17 Tilpasset opplæring Kobles opp mot elevenes egen progresjon, ikke mot karakter. Tillater at elevene strekker grensene i klasserommets rammeverk.

18 Resultater Vi ser at fravær har gått ned Mindre frafall Bedring av orden- og atferdskarakterer Bedre eksamensresultater Bedre klassemiljø

19 Hva synes elevene? De liker at de kan oppnå fordeler ved å jobbe hardt. De merker at det er morsomt å gå opp i nivå De opplever teamwork som viktig Når de ser at medelevene oppnår et nytt nivå, inspireres de til å jobbe hardere.

20 https://tv.nrk.no/serie/schrodingers-katt/DMPV / #t=4m23s

21 Heimdall’s Quest heimdallsquest.no | facebook.com/heimdallsquest Jason Tlf: Karl Arne Tlf: Vil du prøve Heimdall's Quest? Ta kontakt!


Laste ned ppt "Heimdall’s Quest Jason Karl Arne Klasserommet som et spill."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google