Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Redningsvest Gjennomført 19. august 2010 InFact AS.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Redningsvest Gjennomført 19. august 2010 InFact AS."— Utskrift av presentasjonen:

1 Redningsvest Gjennomført 19. august 2010 InFact AS

2 Undersøkelsen intervjuer Landsrepresentativt over 18 år Vekting på alder, kjønn og geografi Feilmargin +/- 3,1% gjelder totalutvalget Automatiske telefonintervjuer gjennomført 19. august 2010 av InFact AS. 2

3 Bruker du redningsvest når du oppholder deg i fritidsbåt? 3

4 Har du registrert noen spesiell fokus i media på bruk av redningsvest i sommer? 4

5 I hvilke mediekanaler har du registrert slik økt fokus?* 5 Kun besvart av respondenter som har registrert noen spesiell fokus i media på bruk av redningsvest i sommer, 596 st.

6 Kjenner du til 33-kampanjen – vekten av et liv? 6

7 Hvem mener du denne kampanjen først og fremst retter seg mot?* 7 Kun besvart av respondenter som kjenner eller har hørt om 33-kampanjen, 135 st.

8 Bruk av redningsvest Andelen som er i fritidsbåt synker lineært med alder. Ingen systematiske forskjeller i bruk mellom aldersgruper år har høyeste frekvens, med 53,6 % som alltid bruker vest. De to eldste aldersgrupper har laveste andel som aldri bruker vest (1,4 % og 1,8 %), mens i yngste gruppe er det 8,1 % som aldri bruker vest. Tallene gjelder befolkning, inkludert de som aldri er i fritidsbåt. Ingen systematiske regionsmessige forskjeller. 8

9 Fokus i media 25,7 % av alle spurte har helt tydelig lagt merke til medias fokusering på vestbruk i sommer, mens 33,5 % har lagt merke til det. Kun 40,8 % har ikke fått med seg det økte fokus. Oppmerksomheten øker med alder. Dårligst oppmerksomhet i Oslo, best i Nord-Norge. Mest oppmerksomhet i aviser (både lokale og nasjonale) og TV med over 60 % for alle tre, fulgt av radio (46,6 %) internett (32,3 %) og Facebook (12,1 %) 9

10 33-kampanjen – vekten av et liv 2,1 % kjenner den, mens 11,2 % har hørt om den. Klart best kjennskap i yngste aldersgruppe (9,5 % og 23,8 %) – dårligst i gruppen år (1 % og 8,9 %) men forskjellen til øvrige aldergrupper er små. Andel som kjenner kampanjen er høyest i Sør-Norge (5,2 %) og lavest i Oslo og Nord-Norge (0 %). Andel som har hørt om den er høyest i Oslo (18,9 %) og lavest i Midt- Norge (6,3 %) 10

11 33-kampanjens målgruppe 14,3 % av de spurte mener kampanjens målgruppe er menn, mens 36,8 % mener den retter seg mot alle. 42,4 % husker ikke hvem kampanjen retter seg mot. Blant menn er det 19,7 % som svarer menn. Blant kvinner er det 45,8 % som svarer alle. Høyeste andel som svarer menn finnes i yngste aldersgruppe (28,6 %) mens lavest andel som svarer menn er i aldersgruppen år (0 %). På vestlandet er det 31.3 % som svarer menn, mens det i Sør-Norge kun er 8,3 % som vet at kampanjen retter seg mot menn. 11


Laste ned ppt "Redningsvest Gjennomført 19. august 2010 InFact AS."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google