Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertBirgitte Nilsen Endret for 7 år siden
1
Systematisk Observasjon av Lesing
2
Ei prosjektgruppe har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde eleven er i leseutviklinga si. Leseutvikling er sett inn i ein pyramide med hovudtrinn og fleire underpunkt / kjenneteikn. Etter kvart som lærarane observerer kjenneteikn hjå elevane, vert desse kryssa av på eit skjema. Våren 2014 startar vi å ”sole” elevane, etterkvart vil dette skje to gonger i året Systematisk observasjon av lesing SOL-prosjektet
3
Systematisk observasjon av lesing
4
Gir alle oss som jobbar på Velle skule felles kunnskap om lesing. Gir innsikt i leseprosessen slik at me betre kan rettleia kvar enkelt elev. Sikrar at flest mogleg når så høgt som mogleg i pyramiden. Inneheld konkrete tiltak for vidare utvikling. Gir høve til presise tilbakemeldingar til foreldre. Systematisk observasjon av lesing SOL
5
Stadig større krav til leseferdigheit.leseferdigheit Nivået på leseferdigheita i Norge er dårlegare enn fleire andre land i Europa. Lesing er éin av fem grunnleggjande ferdigheiter i Kunnskapsløftet. Betre tilpassa opplæring. Sikra overgang til mellomtrinn og ungdomstrinn, - eit felles språk. Utvida lærarane sin kompetanse. Systematisk observasjon av lesing Bakgrunn for SOL-prosjektet:
7
Stadig større krav til leseferdigheit.leseferdigheit. Nivået på leseferdigheita i Norge er dårlegare enn fleire andre land i Europa. Lesing er éin av fem grunnleggjande ferdigheiter i Kunnskapsløftet. Betre tilpassa opplæring. Sikra overgang til mellomtrinn og ungdomstrinn, - eit felles språk. Utvida lærarane sin kompetanse. Systematisk observasjon av lesing Bakgrunn for SOL-prosjektet:
8
Systematisk observasjon av lesing Tips til deg som foreldre:
9
Barn arvar ikkje leseferdigheiter og leseglede frå foreldra, men dei kan ”arva” vanar og haldningar. Vis at bøker og anna lesestoff er nyttige i livet ditt, og at lesing er ein aktivitet som de vaksne tykkjer er avslappande, engasjerande og morosamt. Vis også at lesing kan brukast til anna enn hygge og avslapping, t.d.. - skriva/lesa handlelister - bruka kokebøker - lesa bruksanvisninger - radio/TV –program - bruka oppslagsverk, Internett osv (Liv Engen) Systematisk observasjon av lesing Ver ein god rollemodell
10
Les for og saman med barnet ditt. Treng ikkje berre vera bøker, men teikneseriar, Internett-sider, tekstar i dataspel osv. Gjennom samtalar før, under og etter lesinga bidreg du som forelder til å utvikla og styrka barnet ditt si evne til å lesa med forståing. Hald fram med å lesa for og med barnet etter at det har lært å lesa sjølv. Vis interesse for skuleaktivitetane til barnet ditt. Oppmuntra og støtta barnet ditt på vegen mot gode leseferdigheiter. Ver med å skapa ein kultur for læring Systematisk observasjon av lesing Tips på vegen (barnetrinnet) ”I love you,but you are going to learn”
11
Snakk med ungdommen din om ord og begrep som dei møter i fagtekstar. Dette utviklar og styrkjer evna deira til å lese med forståing. Hjelp ungdommen din til å trekkje ut det viktigaste i fagtekstar. Les gjerne bøker ”saman”. Vis interesse for skoleaktivitetane deira. Oppmuntra og støtta dei på vegen mot gode strategiar for lesing og læring. Ver med å skapa ein kultur for læring Systematisk observasjon av lesing Tips på vegen (ungdomstrinnet) ”I love you,but you are going to learn”
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.