Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertKatrine Therese Fosse Endret for 7 år siden
1
Større synlighet på nett Håvard Vognild 2. mars. 2016
2
TITTEL PÅ SIDEN Hovedsøkeord skal stå først i tittelen Bruk triggerord som du vet at målgruppen søker etter Bruk maks. 60 tegn. Google kutter setningen om den er lengre
3
METABESKRIVELSE Bruk hovedsøkeordet i metabeskrivelsen minst én gang Avslutt med en oppfordring til handling (Call to Action) Bruk maks 160 tegn. Google kutter setningen om den er lengre
4
-ord som er brukt for å få nyttige resultater ved søk. I dette feltet er det lurt å gjenta tittel på artikkel på f.eks. nynorsk, slik at artikkel blir funnet uansett om man bruker bokmål eller nynorsk ved søk. -Nøkkelord har betydning for søk på google. De fungerer på en måte slik at ord som søket etter som ikke står i artikkelen også blir funnet ved at de kan stå i nøkkelordene. -Internt søk. Når du søker internt på nettsidene er søket rangert på følgende måte: 1.Overskrift 2.Nøkkelord 3.Ingress 4.Antall ganger ordet er gjentatt i teksten NØKKELORD
5
TITLE-TAG Title-tag eller sideoverskrift setter du i metadata på artikkel. Vanligvis brukes overskriften på artikkelen som title-tag + nettstedets overskrift. Sidetittelen vises i fanene og har betydning for flere ting: universell utforming Egen navigasjon mellom faner Søketreff på google og bing samt andre søkemotorer
6
MELLOMTITLER Når du skriver en tekst lag mellomtitler ved hjelp av overskrift-funksjonen i publiseringen.
7
UNIVERSELL UTFORMING = SØKEMOTOROPTIMALISERING
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.