Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5
2
2 Tilstedeværelse på campus De aller fleste studentene i utvalget er på campus flere ganger i uka. På Haraldsplass og NTNU sier en meget høy andel at de er der tilnærmet daglig. HiNesna er svært avvikende, med en høy andel som i liten grad er på campus.
3
3 Tilstedeværelse på campus Bachelor = Bachelor-, profesjons- eller lærerutdanning (3 eller 4 år) Int. M./prof. = Integrert masterprogram eller profesjonsutdanning (5 eller 6 år) Master = Masterprogram (2 eller 1 ½ år) Annet = Årsstudium/årsenhet, Enkeltemne, Høgskolekandidatutdanning (2 år), Utvekslingsprogram (1/2 år eller mer), Praktisk-pedagogisk utdanning (1 år)
4
4 Tilstedeværelse på campus
5
5 Bruk av fasiliteter
6
6 De neste sidene viser andelen som bruker ulike fasiliteter hhv. Minst 2 ganger per uke og minst i løpet av semesteret i undergrupper på NTNU.
7
7 Auditorier/forelesningssaler/undervisningsrom
8
8 Lesesalsplass/studentarbeidsplass
9
9 PC-rom/Datasal
10
10 Trådløstnett
11
11 Grupperom
12
12 Bibliotek
13
13 Laboratorium/Øvingsrom/Praksisrom
14
14 Kantine/kafe
15
15 Sosiale soner (sittegrupper, pausekroker, uformelle samlingssteder)
16
16 Bønnerom/ rom for tro og tanke (eller stillerom)
17
17 Tilfredshet med fasilitetene på studiet Basen for tilfredshetsspørsmålene er de som bruker fasilitetene i løpet av semesteret. 22% av NTNU-studentene som bruker lesesalsplass er misfornøyde med lesesalsplass/studentarbeidsplass. Ellers er det lite direkte misnøye med fasilitetene. Det trådløse nettet og biblioteket er fasilitetene med høyest brukertilfredshet.
18
18 De neste sidene viser tilfredsheten med ulike fasiliteter i undergrupper, blant de som bruker dem i løpet av semesteret, i form av skalagjennomsnitt 0 – 100. Resultatene for andre læresteder er vist som referanse. Baser med under 20 svar er ikke vist. Referansetall fra HiNesna er et unntak fra dette. Siden populasjonen er på 69 studenter, og med 21 intervju, så er grensen her satt ved 10 svar. Videre vises årsaker bak misnøye med fasiliteter. Basen er de som er meget misfornøyd eller misfornøyd med den enkelte fasilitet.
19
19 Auditorier/forelesningssaler/undervisningsrom
20
20 Lesesalsplass/studentarbeidsplass
21
21 PC-rom/Datasal
22
22 Trådløstnett
23
23 Grupperom
24
24 Bibliotek
25
25 Laboratorium/Andre øvelsesrom
26
26 Kantine/kafe
27
27 Sosiale soner (sittegrupper, pausekroker, uformelle samlingssteder)
28
28 Bønnerom/ rom for tro og tanke (eller stillerom)
29
29 Auditorier/forelesningssaler/undervisningsrom
30
30 Lesesalsplass/studentarbeidsplass
31
31 PC-rom/Datasal
32
32 Grupperom
33
33 Kantine/kafe
34
34 Sosiale soner (sittegrupper, pausekroker, uformelle samlingssteder)
35
35 Læringsutbytte 7
36
36 Læringsutbytte Egenstudier, innleveringer/øvinger og uformelle samtaler med andre studenter er aktivitetene flest sier at de lærer mye av. 16% av NTNU-studentene mener at de lærer lite av forelesningene, og 14% at de lærer lite av gruppearbeid i regi av studiestedet.
37
37 De neste sidene opplevd læringsutbytte i form av skalagjennomsnitt 0 – 100. Resultatene for andre læresteder er først vist som referanse. Deretter vises resultater for undergrupper på NTNU. Baser med under 20 svar er ikke vist. Referansetall fra HiNesna er et unntak fra dette. Siden populasjonen er på 69 studenter, og med 21 intervju, så er grensen her satt ved 10 svar.
38
38 Læringsutbytte Universitetene UiO NTNU UiS UMB
39
39 Læringsutbytte Høgskolene HiH HiNesna Haraldspl.
40
40 Forelesninger Bachelor = Bachelor-, profesjons- eller lærerutdanning (3 eller 4 år) Int. M./prof. = Integrert masterprogram eller profesjonsutdanning (5 eller 6 år) Master = Masterprogram (2 eller 1 ½ år) Annet = Årsstudium/årsenhet, Enkeltemne, Høgskolekandidatutdanning (2 år), Utvekslingsprogram (1/2 år eller mer), Praktisk-pedagogisk utdanning (1 år)
41
41 Forelesninger 97
42
42 Samtaler/diskusjoner med faglærere Bachelor = Bachelor-, profesjons- eller lærerutdanning (3 eller 4 år) Int. M./prof. = Integrert masterprogram eller profesjonsutdanning (5 eller 6 år) Master = Masterprogram (2 eller 1 ½ år) Annet = Årsstudium/årsenhet, Enkeltemne, Høgskolekandidatutdanning (2 år), Utvekslingsprogram (1/2 år eller mer), Praktisk-pedagogisk utdanning (1 år)
43
43 Samtaler/diskusjoner med faglærere
44
44 Gruppearbeid i regi av studiestedet Bachelor = Bachelor-, profesjons- eller lærerutdanning (3 eller 4 år) Int. M./prof. = Integrert masterprogram eller profesjonsutdanning (5 eller 6 år) Master = Masterprogram (2 eller 1 ½ år) Annet = Årsstudium/årsenhet, Enkeltemne, Høgskolekandidatutdanning (2 år), Utvekslingsprogram (1/2 år eller mer), Praktisk-pedagogisk utdanning (1 år)
45
45 Gruppearbeid i regi av studiestedet
46
46 Innlevering/øvinger Bachelor = Bachelor-, profesjons- eller lærerutdanning (3 eller 4 år) Int. M./prof. = Integrert masterprogram eller profesjonsutdanning (5 eller 6 år) Master = Masterprogram (2 eller 1 ½ år) Annet = Årsstudium/årsenhet, Enkeltemne, Høgskolekandidatutdanning (2 år), Utvekslingsprogram (1/2 år eller mer), Praktisk-pedagogisk utdanning (1 år)
47
47 Innlevering/øvinger
48
48 Gruppearbeid organisert av studentene selv Bachelor = Bachelor-, profesjons- eller lærerutdanning (3 eller 4 år) Int. M./prof. = Integrert masterprogram eller profesjonsutdanning (5 eller 6 år) Master = Masterprogram (2 eller 1 ½ år) Annet = Årsstudium/årsenhet, Enkeltemne, Høgskolekandidatutdanning (2 år), Utvekslingsprogram (1/2 år eller mer), Praktisk-pedagogisk utdanning (1 år)
49
49 Gruppearbeid organisert av studentene selv
50
50 Feltarbeid/ekskursjoner Bachelor = Bachelor-, profesjons- eller lærerutdanning (3 eller 4 år) Int. M./prof. = Integrert masterprogram eller profesjonsutdanning (5 eller 6 år) Master = Masterprogram (2 eller 1 ½ år) Annet = Årsstudium/årsenhet, Enkeltemne, Høgskolekandidatutdanning (2 år), Utvekslingsprogram (1/2 år eller mer), Praktisk-pedagogisk utdanning (1 år)
51
51 Feltarbeid/ekskursjoner
52
52 Laboratoriearbeid eller annen praktisk øving Bachelor = Bachelor-, profesjons- eller lærerutdanning (3 eller 4 år) Int. M./prof. = Integrert masterprogram eller profesjonsutdanning (5 eller 6 år) Master = Masterprogram (2 eller 1 ½ år) Annet = Årsstudium/årsenhet, Enkeltemne, Høgskolekandidatutdanning (2 år), Utvekslingsprogram (1/2 år eller mer), Praktisk-pedagogisk utdanning (1 år)
53
53 Laboratoriearbeid eller annen praktisk øving
54
54 Praksis
55
55 Praksis
56
56 Egenstudier Bachelor = Bachelor-, profesjons- eller lærerutdanning (3 eller 4 år) Int. M./prof. = Integrert masterprogram eller profesjonsutdanning (5 eller 6 år) Master = Masterprogram (2 eller 1 ½ år) Annet = Årsstudium/årsenhet, Enkeltemne, Høgskolekandidatutdanning (2 år), Utvekslingsprogram (1/2 år eller mer), Praktisk-pedagogisk utdanning (1 år)
57
57 Egenstudier
58
58 Uformelle samtaler med andre studenter Bachelor = Bachelor-, profesjons- eller lærerutdanning (3 eller 4 år) Int. M./prof. = Integrert masterprogram eller profesjonsutdanning (5 eller 6 år) Master = Masterprogram (2 eller 1 ½ år) Annet = Årsstudium/årsenhet, Enkeltemne, Høgskolekandidatutdanning (2 år), Utvekslingsprogram (1/2 år eller mer), Praktisk-pedagogisk utdanning (1 år)
59
59 Uformelle samtaler med andre studenter
60
60 Oppfatning av vurderingsform 18% av studentene synes at deres kompetanse i liten grad måles på en god og hensiktsmessig måte. Denne andelen er høyest på HiNesna, og relativt høy på HiH og UiO.
61
61 Bachelor = Bachelor-, profesjons- eller lærerutdanning (3 eller 4 år) Int. M./prof. = Integrert masterprogram eller profesjonsutdanning (5 eller 6 år) Master = Masterprogram (2 eller 1 ½ år) Annet = Årsstudium/årsenhet, Enkeltemne, Høgskolekandidatutdanning (2 år), Utvekslingsprogram (1/2 år eller mer), Praktisk-pedagogisk utdanning (1 år) Oppfatning av vurderingsform
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.