Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Behovet, om foretakets heiser, hva skal anskaffes, hva er viktig for oss og hva er utfordrende 01.04.2016 dialogkonferanse - rammeavtale for service og.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Behovet, om foretakets heiser, hva skal anskaffes, hva er viktig for oss og hva er utfordrende 01.04.2016 dialogkonferanse - rammeavtale for service og."— Utskrift av presentasjonen:

1 Behovet, om foretakets heiser, hva skal anskaffes, hva er viktig for oss og hva er utfordrende 01.04.2016 dialogkonferanse - rammeavtale for service og vedlikehold på heiser – Sigmund Tønnesen

2 Hva er viktig for Omsorgsbygg?

3 Kort historikk Vedlikeholdsetterslep Eiendomsreformen/opprettelsen av KF’ene

4 Eiendommer med krevende driftssituasjon Legevakta og andre besøksinstitusjoner hvor det blir kritisk for utførelse av viktige tjenester hvis heisen ikke fungerer 36 sykehjem og helsehus med heldøgns pleie - heisens funksjon er en forutsetning for at institusjonen kan tilby sine tjenester Omsorgsboliger hvor beboerne er avhengig av heis for å kunne komme seg ut

5 Formål med avtalen Driftsstabilitet gjennom forebyggende arbeid. færrest mulig stopp kortest mulig nedetid Vi ønsker å benytte oss av den kunnskapen og erfaringen som dere besitter!

6 Erfaringstall heisstans 2015 OmrådeAntall oppdragAntall heiser Område Kone 117 53 Område Otis 106 49 Område Thyssen 76 29 Område Schindler 90 35 Område samlegruppe 133 67 Sum522 stopp233 stk

7 Antall heiser som inngår i ny avtale OmrådeAntall heiser Område Kone 55 stk Område Otis 35 stk Område Thyssen 19 stk Område Schindler 21 stk Område samlegruppe 45 stk Sum175 stk

8 Hva skal avtalen omfatte? Heisservice – Periodisk vedlikehold og ettersyn Planlagt vedlikehold Oppfølging av HK-rapporter Reparasjoner i forbindelse med heisstans Modernisering av eksisterende heiser (opp til kr 1.200.000,-) Rapportering som gir oppdragsgiver god oversikt over status og utvikling for området Rådgivning

9 Utfordringer vi må løse sammen Mange eldre heiser. Anskaffet av de tidligere etater og bydeler som i sin tid oppførte bygget. Manglende FDV-dokumentasjon. Beslutninger om større reparasjoner må tas øyeblikkelig ved heisstopp. Opplever å ikke ha kontroll over hendelsen og utgiftene knyttet til dem. Klare kommunikasjonsformer/-rutiner som sikrer at rette bestiller blir forelagt de valgene som må tas for å få heis i gang igjen.

10 Utfordringer vi må løse sammen Faglige innspill for å oppnå de rette prioriteringer o Alle heiser kan ikke nødvendigvis prioriteres o Alle heiser kan ikke nødvendigvis oppgraderes ->Det skal IKKE være farlig å benytte OBYs heiser

11 God forebyggende heisservice. Stimulere til at god periodisk service vektlegges like sterkt som stoppjobber i daglig oppfølging av avtalen Finne kvalitetselementer som det kan konkurreres på i avtalen Finne indikatorer som kan benyttes til å overvåke utviklingen i kvalitet over tid (og mellom porteføljer) Rapporteringssystemer som bidrar til oversikt og godt beslutningsgrunnlag hos oppdragsgiver/bestiller Intensjon med konferansen og ny avtale


Laste ned ppt "Behovet, om foretakets heiser, hva skal anskaffes, hva er viktig for oss og hva er utfordrende 01.04.2016 dialogkonferanse - rammeavtale for service og."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google