Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertHolger Austad Endret for 7 år siden
1
Pressefrokost 6. februar 2006 Trond Bjørgan konsernsjef
2
Overskudd for konsernet i størrelsesorden 180 mill kr –Budsjett 150 mill kr Avvikling av Oslo Sporveiers pensjonskasse –Kan inntekstføre ytterligere 67 mill kr i 2005 Foreløpige tall –årsavslutningen og revisjonen er ikke ferdigstilt Anslag - Driftsresultat Konsernet per 31.12.2005
3
Antall reiser Antall reiser økte med 2,8 % fra 2004 - 2005 til 164,5 mill reiser
4
Billettinntekter 2004 - 2005
5
Utvikling kundens tilfredshet 2003 - 2005
6
Tilfredshet – kollektivtilbudet Spørsmål: "Alt i alt -- hvor fornøyd eller misførnøyd er du med kollektivtilbude t i Oslo?" Lavere tilfredshet med kollektivtilbudet enn med Oslo Sporveier, men fremgang fra 2004 til 2005 Lavere tilfredshet med kollektivtilbudet enn med Oslo Sporveier, men fremgang fra 2004 - 2005
7
Omdømme, Oslo Sporveier Spørsmål: "Hvilket generelt inntrykk har du av AS Oslo Sporveier?" Betydelig forbedring fra 2004 til 2005
8
Punktlighet - andel avganger presis 2002 - 2005
9
Punktlighet - andel avganger for tidlig 2002 - 2005
10
Snikandel per måned 2003 - 2005
11
Hensikt - incentivavtale om bonus og malus Mål: Øke tilfredsheten blant de reisende som igjen har som formål å øke antall reiser Bonus: Ressurser brukes for å vedlikehold eller bedre kvaliteten. Det skal ikke være et tillegg i godtgjørelsen Operatør: Det skal lønne seg å påvirke produktet og gjennomføre tiltak som innebærer forbedringer for de reisende Selvstendig ansvar til å gjennomføre tiltak og målrette innsatsen slik at effekter oppnås
12
Totale bonus/malus og gebyrer 2005 Maks bonus 2005: 38,25 mill. kroner Maks malus 2005: 34,25 mill. kroner Bonus 2005 – 24,4 mill. kroner Malus 2005 – 2,4 mill. kroner SUM 2005 – 22 mill. kroner Gebyrer 2005 – 4,9 mill. kroner
13
Utvikling bonus/malus 2003 - 2005 2003200420052006 Maks bonus18,2 mill. kroner 18,7 mill. kroner 28,25 mill. kroner 71 mill. kroner Utbetalt bonus 3,2 mill. kroner 11,4 mill. kroner 22 mill. kroner ?
14
Fremkommelighetsforbedring
15
Fremkommelighetsforbedring i Oslo Det løsner – særlig for trikken Mål: 20 % økt reisehastighet 7 % økt reisehastighet for trikk og stambuss, mest for trikk Ny signalprioritering basert på sanntidsinformasjon suksess Trikkestans pga feilparkering redusert med 60 % fra 412 i 2004 til 161 i 2005.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.