Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Strategisk næringsplan for Rana Kommune SATSNINGSOMRÅDE MARKEDSFØRING OG OMDØMME PROSESSEN OG FREMDRIFTEN.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Strategisk næringsplan for Rana Kommune SATSNINGSOMRÅDE MARKEDSFØRING OG OMDØMME PROSESSEN OG FREMDRIFTEN."— Utskrift av presentasjonen:

1 Strategisk næringsplan for Rana Kommune SATSNINGSOMRÅDE MARKEDSFØRING OG OMDØMME PROSESSEN OG FREMDRIFTEN

2 2010 Polarsirkelen Reiseliv søker støtte til et forprosjekt for å se på hva som kan gjøres for Ranas omdømme.

3 05. april 2011 Næringsforeninga og Kunnskapsparken er med på laget, og det holdes en presentasjon for formannskapet der budskapet er at Mo i Rana trenger å jobbe med sitt omdømme.

4 Bred prosess for å utvilke strategisk næringsplan for Rana kommune. 100 mennesker fra politikk og næringsliv deltar. 2013

5 10. desember 2013 Rana Kommunes strategiske næringsplan vedtas. Markedsføring og omdømme er ett av fem satsningsområder.

6 01. oktober 2014 Prosjektleder Majken Hauknes og Rana Utviklingsselskap ber om innspill fra befolkningen, og følger opp dialog med næringslivet.

7 08. mai 2015 Åpent seminar om omdømmebygging i praksis for befolkning og næringsliv på Gallarias fagdag 2015, med foredrag fra Kari Traa, Ole Christian Apeland og Roger Ingebrigtsen. Avsluttet dagen med enighet om at vi i løpet av et år skulle være omforent om en kommunikasjonsstrategi/kommunikasjonsplatform.

8 September 2015 Arbeidsgruppe og referansegruppe er satt ned, men det er fellesskapet som skal gi svar på hvordan Mo i Rana kan bli mer synlig. Arbeidsgruppa skal løse oppgavene som det er konsensus om. Referansegruppen skal gi innspill og råd i prosessen.

9 16. november 2015 Workshop med arbeidsgruppe, referansegruppe, politikere, næringsliv, og interesserte innbyggere.

10 Desember 2015 Kommunestyret orienteres om arbeidet så langt.

11 Desember 2015 / januar 2016 Kartlegging av omdømmet blant befolkning og andre målgrupper.

12 22. januar 2016 Under Gallarias fagdag blir næringsliv orientert, og får muligheten til nye innspill.

13 Kommunestyremøte 14. juni Vedtak av ny kommunikasjonsstrategi/kommunikasjonsplattform for kommune og næringsliv

14 10 - 14. august: Lansering Lansering av kampanje med nytt hovedbudskap i forbindelse med Arctic Race i Mo i Rana


Laste ned ppt "Strategisk næringsplan for Rana Kommune SATSNINGSOMRÅDE MARKEDSFØRING OG OMDØMME PROSESSEN OG FREMDRIFTEN."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google