Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertBorgar Carlsson Endret for 7 år siden
1
Gruffalo Tema for 2014
2
Dyrene i Gruffaloskogen - Dette blir fellesbilder som henges opp på alle avdelingene i 2014
3
Gruffalo
5
Tankekart Tankekart for språkutvikling Hvem er Gruffalo Barna deltar i «tankespinnet»; 1. Hvem er Gruffalo? 2. Hvordan ser Gruffalo ut? Den voksne noterer ut fra solstrålene hva barnet forteller deg. Det kan både brukes bilder og eller tekst
6
Satsning på det grønne feltet i MIO 2014 matematisk læring og begreper Hva er det vi da skal fokusere på av matematisk læring og begreper gjennom vårt daglige samspill med barna? Se kommende slides i presentasjonen
7
Matematisk begrepslæring BRUKER ORD OM FORHOLDET MELLOM STØRRELSER SKILLER BEGREPENE STOR OG LITEN VET HVA SOM ER OPP OG HVA SOM ER NED VET FORSKJELL PÅ DET SOM HAR HENDT/SKAL HENDE; dette får barnet trening ved gjennom samtale med en voksne. Når de kan snakke sammen om fortellingen underveis ved høytlesning BRUKER ORD SOM BESKRIVER En beskrivelse av Gruffalo -Det er kjøpt inn brunt Teddystoff for taktil Opplevelse, samt en følebok Han har knoklete knær Klørne ute Lille pigger bak på sin rygg Giftig vorte på sin snute Han har skarpe tenner Han har 2 horn på hode
8
Reven BRUKER ORD OM FORHOLDET MELLOM STØRRELSER ; Rev - mus SKILLER BEGREPENE STOR OG LITEN VET HVA SOM ER OPP OG HVA SOM ER NED VET FORSKJELL PÅ DET SOM HAR HENDT/SKAL HENDE; dette får barnet trening ved gjennom samtale med en voksne. Når de kan snakke sammen om fortellingen underveis ved høytlesning BRUKER ORD SOM BESKRIVER En beskrivelse av Reven
9
Ugle BRUKER ORD OM FORHOLDET MELLOM STØRRELSER; Ugle - mus SKILLER BEGREPENE STOR OG LITEN VET HVA SOM ER OPP OG HVA SOM ER NED VET FORSKJELL PÅ DET SOM HAR HENDT/SKAL HENDE; dette får barnet trening ved gjennom samtale med en voksne. Når de kan snakke sammen om fortellingen underveis ved høytlesning BRUKER ORD SOM BESKRIVER En beskrivelse av Reven
10
Slange BRUKER ORD OM FORHOLDET MELLOM STØRRELSER ; slange-mus SKILLER BEGREPENE STOR OG LITEN SKILLER BEGREPENE LANG - KORT VET HVA SOM ER OPP OG HVA SOM ER NED VET FORSKJELL PÅ DET SOM HAR HENDT/SKAL HENDE; dette får barnet trening ved gjennom samtale med en voksne. Når de kan snakke sammen om fortellingen underveis ved høytlesning BRUKER ORD SOM BESKRIVER En beskrivelse av SLANGE: MØNSTER FARGE LENGDE
11
Inspirasjon til samlingsstund
12
Flanellograf
13
YENE Dyrene kan klippes ut og brukes til ulike aktiviteter: Flanellograf Plakat
14
Formingsaktivitet
16
Jeg har bestilt 4 stykker bøker i hard papp og en følebok. Jeg har bestilt 4 stykker bøker i hard papp og en følebok.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.