Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

12. aug. 2004 Personkundemarkedet. Organisering PM Adm.banksjef Visesdm.banksjef Region Sandefjord Lokalt kredittutvalg Kunderådgivere Region Larvik Lokalt.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "12. aug. 2004 Personkundemarkedet. Organisering PM Adm.banksjef Visesdm.banksjef Region Sandefjord Lokalt kredittutvalg Kunderådgivere Region Larvik Lokalt."— Utskrift av presentasjonen:

1 12. aug Personkundemarkedet

2 Organisering PM Adm.banksjef Visesdm.banksjef Region Sandefjord Lokalt kredittutvalg Kunderådgivere Region Larvik Lokalt kredittutvalg Kunderådgivere Region Tønsberrg Lokalt Kredtiutvalg Kunderådgivere Region Horten Lokalt kredittutvalg Kunderådgivere Kundesenter m/12 ansatte (tlf., mail og faks) 20 ans12 ans 8 ans 2 ans 8 rådgivere på skadeforsikring 2 meglerforretninger m/ 23 ansatte

3 Strategi PM Visjon: ”Ditt 1. Valg i Vestfold” Relasjonsbygger Distribusjon: Personlig rådgivning og effektive teknologiske løsninger Totalleverandør –Finansiering –Sparing –Forsikring –Betalingsformidling –Eiendomsmegling PM- Kunder – aktive bankkunder – aktive forsikringskunder

4 Personkundemarkedet Personkundemarkedet: –I underkant av 70 % av bankens aktivitetskapital, samt ditto andel av bankens inntjening før tap. –Banken har tradisjonelt hatt og har fortsatt et godt grep om personkundemarkedet. –Flerkanalstrategi: –KontoreneGj. sn besøk pr. dag –Telefon (kundesenter)Gj. sn tlf. pr. dag –NettbankGj.sn transaksjoner pr. dag

5 Utviklingstrekk Lavrentesituasjon Positiv befolkningstilvekst i Vestfold Torpeffekten på både næringsliv/husholdningssektoren Nærhet til Oslo ( stadig bedre kommunikasjon ) Sterk økning i boligpriser Stabil (men relativ høy) ledighet Økende kjøpekraft i husholdningssektoren og høyere privat forbruk. Stadig mer kunnskapsrike kunder (info.samfunnet) Tøff konkurransesituasjon (spes. boliglån)

6 Konkurrenter PM DnB Nor Nordea Larvikbanken Andebu SpareBank Nøtterø SpareBank Posten StoreBrand Bank HandelsBanken Sparebanken Øst Skandia Banken Fokus Bank

7 Kunder Innskudd Markedsandeler Vestfold 2001 Fond/Aksjer Skadeforsikring Vestfold Personmarkedet Gjeld

8 Markedsandeler Bank Sandefjord 30 – 35 % Larvik 15 – 20 % Horten 20 – 25 % Tønsberg %

9 Top of mind/først nevnt Hvilke banker kjenner du til, eller har du hørt om?

10 Anbefale PM pr. kontor i Samspar Sparebank 1 Vestfold Sparebank 1 Rygge Vaaler Modum sparebank Sparebanken Grenland SpareBank 1 Kongsberg

11 Utlånsutvikling - PM

12 Utlånsvekst - PM

13 PM–utlån intervallfordelt (9.000 utlån)

14 Innskudd – PM

15 Innskuddsvekst PM

16 Utlån PM - stedsfordelt

17 Innskudd PM - stedsfordelt

18

19 Inntekter PM ( % av gj. Forv)

20 Automatiseringsgrad regningsbetaling 1 mill. transaksjoner i 1998 – 1,7 mill transaksjoner i 2004

21 Betalingsformidling trans. 1. Halvår 04 Manuelle tjenester

22 Skadebestandsutvikling –PM (mill.kr)

23 Utvikling aksje-/rentefond (mill.kr)

24 Omsetning eiendomsmegling (EM 1 V a/s og GS a/s) mill. kr

25 Antall enheter omsatt (EM 1 V a/s og GS a/s)

26 Inntekter eiendomsmegling (EM 1 V a/s og GS a/s)

27 Hva er viktig fremover ? Ta initiativ (via bank-, forsikrings- og eiendomsmeglingsområdet) Gi gode råd – ( kompetanse ) Være tilgjengelig slik kunden ønsker det Holde hva vi lover aktive bankkunder aktive forsikringkunder bolighandler i året ( 1,8 mrd.)

28


Laste ned ppt "12. aug. 2004 Personkundemarkedet. Organisering PM Adm.banksjef Visesdm.banksjef Region Sandefjord Lokalt kredittutvalg Kunderådgivere Region Larvik Lokalt."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google