Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Webstep, tillit og tillitsledelse - Vår historie, våre erfaringer - Arnt R Aasen.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Webstep, tillit og tillitsledelse - Vår historie, våre erfaringer - Arnt R Aasen."— Utskrift av presentasjonen:

1 Webstep, tillit og tillitsledelse - Vår historie, våre erfaringer - Arnt R Aasen

2 Instituttet måler medarbeideres opplevelse av ●tillit til ledelsen ●respekt ●rettferdighet ●stolthet til jobben ●fellesskap med kolleger

3 Tillitsledelse: Lønner det seg?

4 - Hvem vi er og hva vi gjør - Hvordan vi har søkt å bygge tillit og tillitsledelse inn i arbeidet vårt

5 Ca 400 ansatte i Norge og Sverige til sammen Avdelinger i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger, Kristiansand, Stockholm og Malmö IT-konsulentselskapet Webstep

6 Konsulenter til kunder Tjenestene våre

7 HVA GJØR VI ? Hva vi gjør Kundene våre

8 350+ konsulenter Hverdagen sin ute hos 100+ kunder Hvordan får vi dette til å virke?

9 Sjelen vår er lokal! Enighet om hva som er våre kjerneprosesser: rekruttering, salg, leveranser, sosialt og faglig program Enighet om og hovedprinsippene i hvordan arbeide med disse prosessene Hver avdeling eier sine kjerneprosesser Flat organisasjon med to roller: selgere og konsulenter: ærlig og ukomplisert er vår viktigste verdi

10

11 Er sjelen vår lokal er DNAet vårt tillitsbasert...

12 Tillit skapes ved at den tas i bruk Berthold Brecht

13 A RVESTOFFET VÅRT Vi har tatt konsekvensene av at alle våre relasjoner er tillitsbaserte!

14 A RVESTOFFET VÅRT Slik bygger vi intern tillit ●Mellom selgere: arbeidspar, kollektiv, ingen suboptimalisering, spille hverandre gode, ta ansvar sammen, ingen krok å gjemme seg i - lokal myndighet ●mellom selgere og konsulenter: 1:12-prinsippet Selger har personalansvar for konsulenter en har solgt - god oppfølging og støtte, gjensidig respekt ●mellom konsulenter: trygge på ansettelseskriteriene! delingskultur i profesjonen, ansettes for å dele

15 Slik bygger vi ekstern tillit ●Mellom selgere og konsulenter: klart definert relasjon - med personalansvar og ansvar for oppfølging ●mellom konsulent og kunde: Bygget på direkte faglig relasjon, relasjonskompetanse, erfaring og raus deling av kompetanse ●mellom selger og kunde: Lange relasjoner, også uavhengig av pågående kunderelasjon - dele kompetanse, hente kompetanse

16 Slik bygger vi tillit mellom avdelingene ●Liten konsernadministrasjon: Forvalter vekst- og utviklingsambisjonene våre, skaper arenaer, støtter, stiller opp, mentoring ●Delingskultur mellom avdelinger: På salgsarbeid, i rammeavtalearbeid, og avhengig av “livsfase” avdelingen er i, mentoring ●Delingskultur mellom alle ansatte : Kompetansedelings- prosjekter, varemerkeprosjekter, samhandlingsverktøy: Chat, åpne intranett, åpne kompetanseaktiviteter

17 … Og slik bygger vi tillit hos de der hjemme ●Involverer familien: årshjul av opplevelser - både store og små, kjenner hverandre - og utlikner IT-bransjens kjønnsubalanse... ●Lokalt forankret: Styrke og organisasjon lokalt muliggjør lokalt fokus, lokal kunnskap og lokal trygghet

18 Verdiene våre: Ærlige og ukompliserte Innovative og kompetente Engasjerte og kvalitetsbevisste Det skal være godt å være ansatt og kunde her. Vi arbeider for åpenhet, enkelhet og pålitelighet. Gjennom fokus på rekruttering, salg og leveranse skaper vi forutsetninger for at medarbeidere og kunder skal velge oss. Vi er et selskap i kontinuerlig utvikling. Vi møter en verden i forandring med et innovativt og forretningsorientert tankesett. Vi er et engasjert selskap av dyktige medarbeidere som utvikler og deler kunnskap med kolleger og kunder. Visjonen vår: Vi realiserer medarbeideres og kunders fulle potensial

19

20 Spørsmål?


Laste ned ppt "Webstep, tillit og tillitsledelse - Vår historie, våre erfaringer - Arnt R Aasen."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google