Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena."— Utskrift av presentasjonen:

1 Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena

2 Målsetting Fem nye medlemmer Rotaryanere ikke jeger

3 Hvordan? Overordnet Bevisstgjøring – vi må kjenne til hva vi kan gjøre Kontinuitet – vi må tenke på dette mellom møtene og gjennom hele året Vi må vise gjestene «What’s in it for me» Vi må tenke «Hvordan kan jeg hjelpe deg?» Jeg må kjenne deg

4 Aktiviteter Besøksdager Deltakelse i formelle nettverk Besøke andre rotaryklubber i Oslo og omegn Dialog med foredragsholdere Oppdatere hjemmeside både om nye og tidligere foredrag

5 Aktiviteter Bevissthet om bordplassering og mingling ved sosiale sammenkomster En-til-en-møter satt i system Foredrag om nettverksbygging Bruke 3 minuttene mer aktivt knyttet til utvikling av nettverk Eldre medlemmer presenterer seg selv 2 * 15 minutter pr halvår Når mulig skal «Ukens møte» -påminnelse inneholde kort presentasjon av gjest fortsetter

6 Besøksdager 24. oktober, 21. november, 13. februar og 10 april Forberedes tre uker i forveien Best mulig førsteinntrykk Profesjonell mingling De beste foredragsholdere. Foredragsholder skal være en kjent person Gode 3-minuttere Gjester oppfordres til kort egenpresentasjon Sekretær skal følge opp gjestene

7 Andre formelle nettverk BNI, NHO, Abelia, BusinessConnect, ulike handelskamre, foreninger, fagkurs og Kinesisk nyttår Tenke rekruttering til URK Forslag: lage grupper som samarbeider og deltar i ulike grupper. Gruppene skal melde tilbake til klubben etter deltakelse. Gå to eller flere sammen

8 Andre rotaryklubber Gå to eller flere sammen Utvikle relasjoner og nettverk Nettverket kan brukes til å hjelpe gjestene

9 Dialog med foredragsholdere Lage mal for e-postdialog – Orientere om Rotary – Honoreres med vin fra klubbens vinimportør – Spørre om de har forslag til gjest som vi skal invitere Oppfordre til både skriftlig og muntlig dialog

10 Oppdatere hjemmesiden Skrive om tidligere høydepunkter Henvende seg til foredragsholder om bruk av bilde. Mulighet til ny dialog med foredragsholder Skrive om vårt arbeid med rekruttering og å gjøre klubben til en verdifull utvidelse av medlemmenes nettverk Hurtig oppdatere om siste foredrag

11 Sosiale arrangementer Utarbeide bordplan som bidrar til å utvikle nettverkene Aktiv mingling

12 En-til-en-møter Vi må bli bedre kjent med hverandre, både for å kunne hjelpe : – deg, og – gjestene Lage skjema / agenda Maks en time Målsetting: hvert medlem skal ha tre en-til-en- møter hvert halvår Rapportere på Tjenesteminuttet Presidenten vil minne om å gjøre avtaler…

13 Foredrag om nettverksbygging Tidligere sjef for BNI Norge – Ivar Gaute strøm skal holde foredrag om nettverksbygging den 17. oktober Lars Kåre skal forespørres om det samme

14 Tre-minutter og selvpresentasjon Medlemmene skal oppfordres til enten å snakke om: – utvikling av nettverk, eller – Sitt profesjonelle virke slik at vi andre kan bli oppmerksomme på hvordan vi kan hjelpe. Gjerne avslutt med å fortelle konkret hvordan vi andre kan hjelpe. Programkomiteen skal legge til rette for to korte (15 minutter) selvpresentasjoner av eldre medlemmer hvert halvår

15 Personlig ansvar Hver og en har et ansvar for rekruttering Gjennomsnittsalderen går opp, og det blir stadig vanskeligere for hvert år å rekruttere nye medlemmer Vi må tenke verdi for nye medlemmer Vi må hjelpe hverandre til å holde bevisstheten oppe

16 Premie En vital og spennende klubb Forslag: Hver gjest gir ett lodd i vinlotteriet Hvert en-til-en-møte gir lodd i vinlotteriet Hvert besøk i annen klubb eller andre nettverk gir lodd i vinlotteriet

17 Besøksdagene Fremmøte – 11:30 Førsteinntrykket – De yngste «plasseres» lengst frem Grupper – Stille oss i åpne grupper – Passe på at gjesten ikke lukker gruppen Oppmerksomhet – Gjester skal aldri stå alene

18 Besøksdagene Tid på hver gjest – Viktig! Gjestene skal få hilse på flest mulig. Vi må derfor forberede oss på: – å presentere oss kort – Spørsmål som vi ønsker å stille til gjesten – Om ønskelig, invitere til oppfølgingsmøte – Utveksle visittkort – Introdusere neste medlem. IKKE «okkupere» gjesten


Laste ned ppt "Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google