Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

1. 2 MÅLSETTING Gjennom vår innkjøpskompetanse og forhandlingsmakt skal vi tilby meget konkurransedyktige betingelser og støtteordinger til våre medlemsbedrifter.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "1. 2 MÅLSETTING Gjennom vår innkjøpskompetanse og forhandlingsmakt skal vi tilby meget konkurransedyktige betingelser og støtteordinger til våre medlemsbedrifter."— Utskrift av presentasjonen:

1 1

2 2 MÅLSETTING Gjennom vår innkjøpskompetanse og forhandlingsmakt skal vi tilby meget konkurransedyktige betingelser og støtteordinger til våre medlemsbedrifter. Medlemskap gir strukturerte medlemsbedrifter betydelige kostnadsbesparelser sammenlignet med innkjøp på egen hånd Er landets største innkjøpskjede for frittstående HORECA og andre reiselivsbedrifter LEVERANDØRUTVALG Sammensatt av medlemmer fra de ulike segmentene innen NHO Reiseliv

3 3 Ca 1400 medlemmer = landets største innkjøpskjede for frittstående reiselivsbedrifter Over 110 avtaleleverandører (grossist- og direktedistribuert) Medlemmenes kjøp over avtalene i 2008 = ca. 1,5 mrd Medlemsundersøkelse juni 08 - på spørsmålet: Hvor fornøyd er du med innkjøpskjedens totale tilbud svarte: 93 % fornøyd eller svært fornøyd 7 % verken eller 0 % mindre fornøyd STATUS

4 4 4 Fagsjefer som følger opp etablerte og verver nye medlemmer: –Deler av Akershus, Hedmark, Oppland og øvre Buskerud, Ole Ragnar Repp tlf: –Deler av Oslo og Akershus, Agder-fylkene, Telemark, Vestfold og nedre Buskerud, Ingvild Eriksen tlf: –Rogaland, Hordaland, Sogn og Fjordane samt Sunnmøre, Joakim Skuggen tlf: –Romsdal, Nordmøre, Trøndelag og Nord Norge, Sven-Erik Knoff tlf: På innkjøpskontoret: –Medlemsregister, nettsider, ”Pluss”, bonusutbetalinger - Innkjøpsassistent Christina Korodi tlf: –Pris og vareregister samt bonusavregninger - Innkjøpskonsulent Gry Lippestad tlf: –Leverandørforhandlinger, Medlemssupport – Innkjøpssjef John Erik Haugunn tlf: –Leverandørforhandlinger, utvikling av kjeden - Innkjøpsdirektør Jörg Otto Stehl på MEDARBEIDERE

5 5 UTVIKLING 08 Overskuddet 08 ble utbetalt som Partnerbonus på 4,6 % av medlemmenes nettokjøp fra alle de bonusgivende leverandører Ny og bedre avtale med ASKO Storhusholdning Nye konkurransedyktige avtaler med Servicegrossistene og Arcus for medlemmer som ønsker alternativer Forbedrede avtaler med en rekke direkteleverandører Over 180 nye medlemmer i nettotilvekst % kjøpsvekst over avtaleleverandørene

6 6 Mulighet til å kjøpe varer og tjenester til landets beste betingelser! Oppfølging av fagsjef for rådgiving på områdene innkjøp/sortimentsvalg Stor fleksibilitet og frihet til å velge selv innen alle varegrupper samt på leverandør/grossistsiden Garantert 2,5% (men de siste årene utbetalte vi godt over 4%) Partnerbonus på alt nettokjøp fra innkjøpskjedens sortiment fra bonusgivende leverandører Gratis medlemskap for medlemmer av NHO uansett hvilken NHO organisasjon man tilhører MEDLEMSFORDELER Non profitt orientert - overskuddet tilbakeføres til medlemmene, dette betyr at ingen grossist eller andre private eiere tjener penger på dine innkjøp

7 7 HVORDAN BLI MEDLEM? Ikke medlem av NHO? - meld deg inn vi garanterer at det lønner seg Er du allerede medlem av en NHO organisasjon - signer en tilslutningserklæring og vi informerer alle våre leverandører at du skal ha Innkjøpskjedens meget gode betingelser

8 8 Velkommen som medlem i Prøv oss - vi garanterer at et medlemskap vil lønne seg!


Laste ned ppt "1. 2 MÅLSETTING Gjennom vår innkjøpskompetanse og forhandlingsmakt skal vi tilby meget konkurransedyktige betingelser og støtteordinger til våre medlemsbedrifter."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google