Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Produktet – det viktigste virkemiddelet. Produktnivåene Kjerneproduktet Det konkrete produktet Det forventede produktet.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Produktet – det viktigste virkemiddelet. Produktnivåene Kjerneproduktet Det konkrete produktet Det forventede produktet."— Utskrift av presentasjonen:

1 Produktet – det viktigste virkemiddelet

2 Produktnivåene Kjerneproduktet Det konkrete produktet Det forventede produktet

3 Typer av produkter Produkter på forbrukermarkedet TjenesterEtter holdbarhet Etter hvordan kjøpet skjer VarerEtter interesse

4 Sortiment Hermetikk BønnerFiskebollerErterTomatsaus Krydder PepperKarriKanelOregano Frukt BananerEplerDruerSitroner

5 Produktgrupper eller produktvarianter?

6 Produktutvikling 1 Idéinnsamling 2 Utsiling 3 Økonomisk analyse 4 Utvikling 5 Testsalg 6 Lansering

7 Innovasjon eller produktendring? DSB har i samarbeid med Panasonic utviklet en el-assistert sykkel som gjør sykkelturen mer komfortabel. Batteriet gir 25 % hjelpekraft, slik at det ikke er nødvendig å slite i motbakkene. Sykkelen er i en aluminiums unisex- ramme med lav innstigningshøyde som passer ”alle”. Den elektriske sykkelen har sistegenerasjons Li-ion-batteri fra Panasonic.

8 Villskap i veven gav suksess på veggen Tradisjonsrike Biri Tapet fikk Merket for god design på Designdagen 2009 for sin nye stråtapet Gangar. Biri Tapet jobbet mye med å få spredninger og fortettinger mellom halmen og bomullen. Men produksjon og markedsføring handler om å fornye seg hele tiden, og design blir viktigere og viktigere – ikke minst for dem som jobber med interiørprodukter.

9 PLS-kurven Hva er neste trinn? Introduksjon Vekst Modning

10 Produkt med kort levetid Alienware M17x fra Dell ble oppgitt å være den kraftigste 17- tommers bærbare spillmaskinen i universet. Sommeren 2009 ble den tilgjengelig i Norge. Men hvor lenge var den universets kraftigste? Kanskje til høsten 2009?

11 Hvor i livsløpet? I anledning Solos 75-års-jubileum lanseres brusen med ny design og kommunikasjonsplattform. Hvor i livsløpet befinner produktet seg – i vekstfasen, modningsfasen eller i tilbakegangsfasen?

12 Lang levetid for nyttig produkt Lyspæren eller glødelampen ble oppfunnet av den tyske urmakeren G ö bel i 1854 og videreutviklet av Edison og Swan i 1879, men i 2009 er det over og ut – i hvert fall i Europa.

13 Varemerke ” Et særpreget kjennetegn for en bestemt vare eller tjeneste”

14 Tre typer service Rent og ryddig God skilting Riktig vareplassering og prising Materiell service Alltid svar på telefonen Lar ikke kunden vente unødig God logistikk Systemservice Kroppsspråk Initiativ Motivasjon Personlig service

15 Service Hovedtjeneste Tilleggstjenester

16 Markedsføring fra tre kanter Interaktiv markedsføring Bedrift Kunder Ansatte Internmarkedsføring Eksternmarkedsføring


Laste ned ppt "Produktet – det viktigste virkemiddelet. Produktnivåene Kjerneproduktet Det konkrete produktet Det forventede produktet."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google