Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Årets markedsfører i Aust-Agder 2008. Fra statuttene:  Prisen ble opprettet i 1991  Prisen tildeles en person, firma, organisasjon eller institusjon.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Årets markedsfører i Aust-Agder 2008. Fra statuttene:  Prisen ble opprettet i 1991  Prisen tildeles en person, firma, organisasjon eller institusjon."— Utskrift av presentasjonen:

1 Årets markedsfører i Aust-Agder 2008

2 Fra statuttene:  Prisen ble opprettet i 1991  Prisen tildeles en person, firma, organisasjon eller institusjon i Aust- Agder som særlig har fremhevet seg på markedsføringens område, så vel ved direktemarkedsføring av varer og tjenester, som ide, produktutvikling eller engasjement for markedsføringens ide vis-à-vis myndigheter og allmenheten.  Det stilles krav til at det ligger en bevisst og gjennomtenkt strategi bak markedsføringen.  Prisen skal være en honnør til mottakeren og være en spore til det dyktige og dristige initiativ, samt honorere mottakeren for forståelsen av markedsføringen betydning.

3 Jury Juryen har bestått av:  Jon Mathisen, Sparebanken Sør  Marianne Landaas, Panorama  Hans A. Iversen, Arendal Næringsforening  Ann-Therese Samuelsen, Innovasjon Norge  Sidsel Pettersen, Innoventi  Olav Hildeskor, Tvers – Juryformann

4 I godt selskap...  Årets Markedsfører: Agderposten Medier Hederlig omtale: Bokbyen Tvedestrand  Årets Markedsfører: Arendal og omegn Golfklubb  Årets Markedsfører: Harebakken Senter  Årets Markedsfører: Hovefestivalen Hederlig omtale: Nidelv Boats og Strand Hotel

5 ÅRETS MARKEDSFØRER 2008:

6

7 Juryens begrunnelse  Med veldig klare mål, en gjennomtenkt strategi og en utrolig entusiasme, har Agnes Berntsen og hennes stab på kort tid bygget opp igjen renommeet til Strand Hotel Fevik slik at det i dag fremstår som et ”flaggskip” innen bransjen. Man må nok tilbake til hotellets glansdager da bl.a. Roald Dahl var fast gjest, for å finne like fornøyde kunder som de hotellet har i dag. Et ukuelig pågangsmot og en utstrakt bruk av målrettet markeds-kommunikasjon, har gjort hotellet til en svært synlig og meget populært hotell, der kundene kommer tilbake igjen og igjen.  Strand Hotel Fevik må også berømmes for sin bevisste bruk av design som virkemiddel, sitt kontinuerlige arbeid med omdømmebygging og ikke minst sin kulturbygging internt.

8 Hva har de fått til?  Fra å være en nærmest usynlig bedrift med svært liten troverdighet i markedet i 2003, drives hotellet i dag av lidenskap, verdibasert ledelse og engasjement, med en gjennomført kvalitet i alle ledd.  Verdiordene KLOKSKAP, KUNNSKAP OG VENNSKAP, gjennomsyrer alt fra internmotivasjon til produktutvikling og markedskommunikasjon.  Utstrakt bruk av brukerundersøkelser har gitt hotellet konstruktive tilbakemeldinger som de har tatt på alvor, slik at kundetilfredsheten blant gjestene i dag er i særklasse.  Hotellet har de siste 4 årene gjennomført et matprosjekt, et design- og profilprosjekt og et GRO-prosjekt som involverer de ansatte, og som alle har vært avgjørende for resultatene Strand Hotel Fevik har oppnådd.

9 Økonomiske resultater: Omsetning:  De siste 4 årene har omsetningen økt fra 4 mill. til 20 mill. Resultatgrad:  Resultatet har vokst jevnt siden starten, og har de siste 2 årene ligget på ca 20%, noe som er meget bra i denne bransjen.

10 Vi gratulerer og ønsker Strand Hotel Fevik lykke til med den videre markedsføringen!

11 Hederlig omtale 2008:

12 Suzuki Arendal Strategi for markedsføringen: Være ”veldig synlige” i media og i markedet  I løpet av 2008 hadde de i snitt 6 helsider i uka!!  De var tilstede på en rekke tilstelninger (Dølemomarknaden, Bilmessa, Myradagene etc..) By på seg selv  Bilder av de ansatte i annonsene  Polere biler og skifte dekk gratis kvelder og helger  Også mekanikerne skal kunne selge bil  Være ute i markedet og ikke sitte på kontoret

13 Suzuki Arendal Strategi for markedsføringen forts.: Mest mulig til markedsføring  Minimalt til administrasjon – maksimalt til markedsføring  Kjøpe annonseinnrykk i store volumer, mye rimeligere enn enkeltkjøp Annet:  Være annerledes enn de andre bilforhandlerne  Alltid helt ærlige i alle annonserte priser – ingen skjulte kostnader

14 Resultater: Omsetning:  Økt fra 30 mill. i 2004 til 130 mill. i 2008 Merkesalg:  Økt salget av Suzuki til å bli det beste i landet  Overtok Isuzu pickups i november I 2008 var det den mest solgte pickup i Aust-Agder.  Fra 2009 startet salget av et 3. merke: Fiat.

15

16 ØIF Arendal Strategi for markedsføringen: Et hovedpunkt ble tilstedeværelse  Klubben skal være tilstede i mange fora  By på seg selv  Presentere ”produktet” skikkelig  Være troverdige  Være tydelige på hvor man vil med sporten  ”Plante” saker i lokalavisen hver måned  Arrangere seminaret ”Grenseløse mål” Næringslivet ble trukket inn som rådgivere.

17 ØIF Arendal Hva har de gjort?:  Skapt nysgjerrighet ved å bruke datoen (ØIFs første kamp i Eliteserien).  Holdt mange foredrag som et element i relasjonsbyggingen  Skiftet navn til ØIF Arendal for å sette Arendal på kartet  Brukt ØIF-spillere som trenere for andre lag i området  Fått dekorert buss med ØIF-dekor. Går hver time mellom Arendal og Nedenes  Arrangert mange pressekonferanser med svært godt resultat  Arrangert Grenseløse mål i Kulturhuset med deltakere  Fått mange mange nye sponsoravtaler

18 Resultater: Sponsorinntekter:  Sponsorinntekt i 2007: ca  Sponsorinntekt i 2008: ca inkl. utstyrsavtaler Annet:  En av få klubber som er ”Right to play” ambassadør  Mediestrategien har fungert meget bra med meget stor oppmerksomhet i media.


Laste ned ppt "Årets markedsfører i Aust-Agder 2008. Fra statuttene:  Prisen ble opprettet i 1991  Prisen tildeles en person, firma, organisasjon eller institusjon."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google