Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Kick-off 2012 Sportsklubben Rollon Lørdag 28. januar 2012.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Kick-off 2012 Sportsklubben Rollon Lørdag 28. januar 2012."— Utskrift av presentasjonen:

1 Kick-off 2012 Sportsklubben Rollon Lørdag 28. januar 2012

2 Agenda Klubbens organisasjon – bli kjent med egen organisasjon – oppgaver og fordelingen av disse Planer for 2012 – sportslige planer – øvrige planer Klubbens tilrettelegging og forventninger til lagene – lagledelse og trenere – tilgjengelige verktøy Klubbens administrative system: KxWeb – opplæring og forpliktelser

3 Organisasjon Hva er Spkl Rollon ? – Historie – Hva er vi nå og hva ønsker vi å være? Hvem er hva i Rollon og hvordan er oppgavene fordelt ? – Fotballgruppa – Håndballgruppa – Cheerleading – Badminton – Idrettsskolen – Hovedstyret – Ansatte og eksterne tjenester – Rollonhuset – Rollonhytta

4 Rollons historie – ulike aktiviteter Stiftet som fotballklubb den 20. februar 1914 – Sunnmøres eldste fotballklubb Håndballklubb fra 1945 – Den første håndballkamp var Rollon – Langevåg, seier 6-3 Rollon Ski-utvalg fra 1919 – Det første Ålesundsrenn i 1924, Rollonhytta stod ferdig samme år Friidrettsklubb fra 1945 Ski og Friidrett er ikke lenger aktiviteter i klubben Cheerleading og Badminton de siste gruppene – Dette er nye grupper som er kommet til i løpet av de siste par årene

5 Rollons historie – anlegg og tilhørighet Opprinnelig en sentrumsklubb med fotballbane og klubbhus ”bak fjellet” Mange hjemmekamper ble spilt på Nørvebana og Aksla frem 80-tallet Etablerte nytt klubbhus og gressbane i Larsgården i 1980 Gressbanen endret til Kunstgressbane fra 2010 I dag oppfattes Rollon som en bydelsklubb for beboere på Nørvøy Medlemstall pr 31.12.2011 er 476 aktive utøvere. Økende medlemstall.

6 Rollon – en breddeklubb Sportsklubben Rollon = en breddeklubb med plass for alle Fotball og håndball for begge kjønn og for alle aldersgrupper Klubben ønsker å stimulere og legge til rette for allsidighet

7 Rollon – en breddeklubb (2) …litt til ettertanke for trenere og foreldre

8 Håndball - styret VervNavnE-postTelefon privMobil tlf LederArve Engenebergvg@online.no70 12 93 88943 75 480 SekretærCathrine Drevik Ekremcathrine@drevik.no70 12 07 38924 33 680 Sportslig lederToril Tømmerdaltoriltommerdal@hotmail.com46 68 37 05 UtstyrsansvarligMette Westrem-westre@online.no70 12 41 19992 37 807 ØkonomiansvarligGeir Torsetgeir.torset@flakk.no70 12 35 18906 58 506 Arrangementansv.Tor C. Auretor.aure@odim.com70 13 82 81918 69 201 VaramedlemIngrid Rønningingrid@mimer.no 982 69 976 VaramedlemHåkon Østraathakon.ostraat@mimer.no 920 14 662

9 Håndball - lagene LagLagledelseTrenereAntall spillere Dame 4. divArve EngenePål Sødergren19 Gutt 16 1995/1996Håkon ØstraatKetil Skoge15 Jente 1996Ingrid RønningPål Andreassen11 Jente 1997Vigdis Sjøvik, Toril NilsenPål Sødergren, Håkon Torset12 Jente 1999Edvard DevoldElin Ous7 Gutt 1999Erik Westre, Tor AureToril Tømmerdal16 Jente 2000Anita IstadDagfinn Tynes11 Gutt 2000Kristin NessetIren Ekroll, Mats Busæt16 Jente 2001Trine NøstdalMette Larsgård Gjøsund11 Jente 2002Torill GjerdeTore Lerstad11 Gutt 2002Kristine Solvang NesvikHege Engen, Trine Larsen Forberg12 Jente 2003Hanne TonningEva Hovde12

10 Fotball - styret Styret: Sportslig utvalg/hospiteringsutvalg: Sportslig lederChristian Haugen906 37802christian.haugen@yit.nochristian.haugen@yit.no A-lagstrenerStig Monsen908 46642stig.monsen@no.dsv.comstig.monsen@no.dsv.com JuniortrenerEirik Nesset Hjelvik952 07647eh@smp.noeh@smp.no VervNavnE-postTelefon privMobil tlf LederPetter Vinjepettvin@mimer.no 922 12 679 SekretærNina Breibøl Sørlandninabreibol@yahoo.no926 17 471 Sportslig lederChristian Haugenchristian.haugen@yit.no 906 37 802 MaterialforvalterJan Roar Bjørstadjan.roar.bjorstad@kis.no70 12 31 48915 31 302 ØkonomiansvarligOdd E. Mortensenoem@fiskerikomp.no70 13 88 44913 47 623 StyremedlemSvein Eikenessvein.eikenes@tine.no415 42 876 Arrangementansv.Margrethe Giskemargrethegiske@yahoo.no 418 08 803

11 Fotball - lagene LagLagledelseTrenereAntall spillere A-lag mennChristian HaugenStig Monsen, Alexander von Løwensprung25 JuniorArne P. AndersenEirik Nesset Hjelvik37 Gutt 98Terje TollåsNiklas Alnes, Eivind Syversen19 Gutt 99Toril TømmerdalTrond Østrem, Rolf Solnørdal22 Gutt 01Petter VinjePetter Vinje, Johan Oksholen7 Gutt 02May Britt AureEspen Kvam, Eivind Syversen, Frode Johansen10 Gutt 03Elizabeth SolbakGeir Arne Alnes, Bertil Holen, Georgios Veniamakis, Tor Arne Myklebust10 Gutt 04Wenche OtterleiSvein Malmedal, Sverre Madsen, Tore Skodjevåg16 Gutt 05Sonja GangstadTrond Østrem, Tom Walderhaug18 Jente 98Karianne VadsethChristian Haugen12 Jente 00Mari StøylenTor Knutsen9 Jente 04/05Christian Haugen8

12 Lagspyramide Hvorfor er det viktig at det er lag på alle alderstrinn i Rollon ? Knøttefotball Lillegutt / Lillejente Smågutt / Småjente Gutt / Jente Junior Senior

13 Lagspyramide Uten seniorlag blir klubben som ei trakt…

14 Cheerleading Senior: – Startet opp i 2009 – Har 20 utøvere fra 15 til 23 år, bare jenter – Trener er Christina Seljebotn (aktiv utøver) - trener to dager i uken – Skal delta i NM i mars – Vi har en foreldregruppe med 3 mødre, pluss økonomiansvarlig Junior: – Ble startet opp i år – Blir trent av 2 fra seniorgruppa: Ragnhild og Malen – Utøvere fra 12 til 15 år, trener to dager i uken Cheerleading – består av stunts, pyramider, kast, turn, rop, hopp og dans – Vanlig med kallenavn på lagene – vårt heter ”Hurricanes” – Gruppa formelle navn er ”Rollon Cheerleading Hurricanes”

15 Badminton Trimgruppe for voksne Ingen trenerinstruksjon Gruppeleder er Øistein Bjørkavåg Trener en gang i uka i Larsgårdshallen (fredag) Ca 20 aktive

16 Idrettsskole Er innom det meste av idrettslige aktiviteter: – svømming, ballspill, turn, klatring, orientering, ski – alt på en leikbasert måte Et foreldre-initativ som nå er tilknyttet Rollon Ca. 40 barn er med i år, fra 1. og 2.klasse ved Volsdalen og Larsgården – 70% fra 1.klasse, resten fra 2.klasse Kontaktpersoner i år – Richard Nærø47300703richard@a45.no richard@a45.no – Nils Engeset90526661nils.engeset@domstol.no nils.engeset@domstol.no – Torry Larsen90894663torry.larsen@gmail.com torry.larsen@gmail.com – Annette Almås 99389885

17 Hovedstyret VervNavnE-postTelefon privMobil tlf StyrelederEspen Kvamleder@rollon.no70 13 37 06913 65 745 NestlederMariann Valderhaug Syversenmariann.v.syversen@if.no400 68 732 Styremedlem (Økonomi)Tor Thunem Knutsentor.thunem.knutsen@alesund.havn.no70 13 78 15415 09 718 StyremedlemElizabeth Rasch Solbakesolbak@gmail.com996 98 220 StyremedlemIdar Dahlidar.dahl@tafjordkonsern.no70 13 76 42951 59 155 VaramedlemArve Engenebergvg@online.no918 69 201 VaramedlemPetter Vinjepettvin@mimer.no 922 12 679

18 Rollonhuset Storsalen – Hovedsakelig til utleie, hvor satsningsområdet er minnestunder og kursvirksomhet – Det blir også benyttet til bryllup, konfirmasjon og barnedåp – Benyttes av klubben ved stort behov – typisk større interne møter / arrangement Kjellerstue – Hovedsakelig brukes til miljøskapende aktiviteter for klubb og lag lagsfester, fotballkamp på TV, foreldremøter – Mål om faste klubbkvelder – Utelukkende utleie til klubbens medlemmer Medlemspris barneselskap kr. 500.- Peisstue – Blir hovedsakelig brukt til møter for lag og avdelinger – Behov for renovering/oppussing Rollonhuset driftes og organiseres av daglig leder i klubben – Kalender på www.Rollon.nowww.Rollon.no

19 Rollonhytta Skihytte som er lokalisert på Sula Sto ferdig i 1924 Hyttestyret – Arne Olsen – Velges på årsmøtet i Rollon Rollons Hyttefond – Formelt sett eier av hytta siden 1935 – Skal velges hvert 5. årsmøte i Rollon Viktig for klubbens identitet – Ønskelig med økt aktivitet på hytta Rollonhytta på www.Yr.nowww.Yr.no – http://www.yr.no/sted/Norge/M%C3%B8re_og_Romsdal/Sula/Rollonhytta/ http://www.yr.no/sted/Norge/M%C3%B8re_og_Romsdal/Sula/Rollonhytta/

20

21 Daglig leder Erik Kvam ble tiltrådte 01.02.2011 – 920 64 727, erik@rollon.noerik@rollon.no – Kontortid 0800 – 1600. Unntak er tirsdager da kontortid er 1200 – 2000 Arbeidsoppgaver – Ansvarlig for utleie, drift og vedlikehold av Rollonhuset og Rollonbana – Ansvarlig for Rollons del av driften av Larsgårdshallen Oppfølging av tilsynsvakter, kontakt mot Ålesund Kommune og Larsgården skole – Administrativ leder for klubben Regninger, lønninger, personalansvar, kontakt m/regnskapskontor, innkjøp, avtaler, inventar m.m. Søknader til diverse stiftelser/fond, registreringer, søknader treningstider hall/skole Klubbens kontaktpunkt for krets, forbund og samarbeidsklubber Oppdatering og oppfølging av Rollons Årshjul (”når på året må ulike aktiviteter skje”) – Deltakelse på interne møter i klubben Hovedstyremøte, samt andre avdelingers styremøte (av og til), bygg & anleggskomitè – Koordinator for klubbens sponsoraktivitet og profilering av Spkl Rollon – Støttefunksjon/veileder for lag og avdelinger

22 Daglig leder (2) Eksempel på oppgaver som IKKE er DLs oppgaver – Rydding, kosting av garderober og fellesområde, tildeling av skap etc – Innkjøp av utstyr til lagene, betaling og organisering av dommere – Legge inn kamper og treningstider for det enkelte lag i kampdagboka – Registrere medlemmer og spillere, søke om kamparena/aktiviteter i Larsgårdshallene (gjelder ikke treningstid) – Organisere lagsaktiviteter i forhold kamper, turneringer, foreldremøte etc

23 Øvrige ansatte Banemester for Rollonbana – Bjørn Olsbø, tlf: 928 13 301 Banemester skal kontaktes ved spørsmål om bana er åpen/stengt – Utføre brøyting, lufting og vedlikehold av Rollonbana – Tømming av boss bøtter, rydding rundt bana – Vedlikehold og montering av skilt reklame – Ansvarlig for vedlikehold av traktor og orden i redskap og garasje Tilsynsvakter i Larsgårdshallen – Pål Sødergren, Haakon Paulsen Torset, Birgitte Dahl, Lovise Engene og Karoline Aarseth – Oppgaver: Ansvar i Larsgårdshallen under treninger og aktiviteter både i ukedager og helg. Mottak av lag som skal trene – vise garderobe, ta ned mål, skillevegger etc. Holde orden i hall, inngangsparti, garderober og fellesområde Påse at Larsgårdshallens regler blir fulgt. Tilsynsvaktene har myndighet til og bortvise spillere eller lag som ikke følger reglene. Rollonhuset – Inger Lise Klokk og Randi Lillebø. – Ansvarlig ved minnestunder.

24 Ålesund Regnskapskontor Økonomifunksjonen kan ikke gjøres på dugnad – Spkl Rollon har en årlig omsetning på ca 3,5 mill – En stort arbeidsgiveransvar – Klubben er Mva-registrert – Alt må være ihht gjeldende lover og regler – Felles rapportering er enklere med felles system/rutiner Regnskapskontoret utfører – Bilagsføring for alle gruppene – Alle utbetalinger (regninger og utlegg/lønn) – Rapportering til styrene – Rapportering til offentlige myndigheter

25 Sponsorarbeid i Rollon Koordineres av Erik – utføres av alle medlemmer i klubben Draktreklame og arenareklame Dagens hovedsponsorer – Sparebanken Møre – B. Rongve – Spar (kun Håndball) Ny brosjyre GULL – SØLV – BRONSE Bekledning – klubbprofil – Ny utstyrsavtale med ADIDAS

26 Planer for 2012 Bygg & Anlegg – International skole – Felt F1 – Sandvolleyball – Terrasse – Nørvebana

27 Aalesund International skole Brakkerigg på ca 15 x 30 m Juni 2012- August 2013 – Flytter deretter permanent til Nørvasund 1-6 klasse Undervisning på engelsk Resultat av Norsk Maritimt Kompetansesenter Gratis opparbeiding av tomt + leie pr. mnd Utsettelse av realisering sandvolleyballbane AaIS ?

28 Larsgården Idrettspark Terrasse ? Felt F1 Sandvolley

29 Store fellesaktiviteter i 2012 Ungdommens Kulturmønstring – 21-22 april i Larsgårdshallen – Servering i og ved hallen + på Rollonhuset – Anslag på 400 deltagere, ca 1000 besøkende Loppemarked – Utsettes til høsten 2012 (kollisjon med UKM) Klubbens 100-års jubileum i 2014 – planlegging av markering + jubileumsbok

30 Sportslige planer – Sportsplan for Rollon fotball er godkjent Alle lagledere og trenere må sette seg inn innholdet – Planer for enkelte lag Fotball: G98 til Norway cup, G99 til Dana Cup Cheerleading skal delta i NM (mars) – Etablere Rollon trenerforum (fotball) Ansv: Sportslig utvalg – Etablere ”Rollons håndbok for lagledere” og ”Sportslig årshjul”

31 Rollon Årshjul Jan Feb Mar Apr Mai Jun Jul Aug Sep Okt Nov Des JANUAR - IDRETTSREGISTRERINGEN - PÅMELDING UNGDOMSFOTBALL - KVALIFISERING DIVISJON FOTBALL- JUNIOR - ROLLONFEST + KICK OFF FEBRUAR - ÅRSMØTE HÅNDBALL OG FOTBALL - PÅMELDING BARNEFOTBALL MARS - FOTBALL FORSIKRING - SKIDAG ROLLONHYTTA - ÅRSMØTE SPKL ROLLON - FORDELING AV TR.TIDER ROLLONBANA APRIL - SØKNAD OM TRENINGSTID I GYMSALER - KONTINGENT OG TRENINGSAVGIFT FOTBALL, CHEERLEADING - PÅMELDING SERIE - HÅNDBALL MAI - LOPPEMARKED - SØKN OM TR.TID KOMMUNALE IDR.HALLER JUNI - BORCHENDAGEN - SBM – SØKING OM DRAKTSETT - DUGNAD - VEDSALG DESEMBER - PÅMELDING SENIOR- FOTBALL NOVEMBER OKTOBER - DUGNAD ROLLONBANA – VINTERSTENGING SEPTEMBER - KONTINGENT + TRENINGSAVGIFT HÅNDBALL, BADMINTON AUGUST - FORDELING AV TRENINGSTIDER HALL HÅNDBALL, BADMINTON, CHEERLEADING JULI

32 Rollon Årshjul (vår) JANUAR: 01.1 SØKNAD OM TILSKUDD TIL KLUBBER MED SFO 15.1 SPILLEMIDLER –kommunen/idrettsrådet 03-31 IDRETTSREGISTRERINGEN 31.01 FAKTURERE VASK – LARSGÅRDSHALL- ÅK (1/4) SISTE HELG JANUAR – ROLLONFEST + KICK OFF FEBRUAR: 01.2 FAKTURERE LEIE AV KUNSTGRESS ÅK-LARSGÅRDEN SKOLE (6MND) 01.2 KJELL HOLM STIFTELSEN 15.2 TILSKUDD DRIFT LARSGÅRDSHALLEN – 1 GANG ÅRLIG 28.2 DUGNAD ROLLONHUSET MARS: 01.3 FOTBALL FORSIKRING 01.3 GNIST MØRESTIPEND- SPAREBANKEN MØRE 31.3 SPONSOR BANA/FOTBALL PÅ PLASS 31.3 FORDELING AV TRENINGSTIDER ROLLONBANA 31.3 FLYER KAMPER, SPEAKER, BILLETTER, KIOSKVAKTER, PROGRAMBLAD, SESONGKORT APRIL: 01.4 FOKUS 01.4 FAKTURERE VASK LARSGÅRDSHALL – ÅK (2/4) 08.4 SØKNAD OM TRENINGSTID I GYMSALER 10.4 ORDINÆR MVA 10.4 SØKNAD DRIFTTS TILSKUDD ANLEGG 10.4 PROSJEKT ORIENTERTE TILSKUDD ÅLESUND KOMMUNE 15.4 DUGNAD- SERIEKLAR ROLLONBANE 15.4 SØKNAD OM KULTUR TILSKUDD ÅLESUND KOMMUNE 15.4 UTSENDELSE KONTINGENT + TRENINGSAVGIFT FOTBALL 15.4 UTSENDELSE KONTINGENT + TRENINGSAVGIFT CHEERLEADING MAI: 01.5 LOPPEMARKED 01.5 SPAREBANKEN MØRE – ALEMENNYTTIGE MIDLER 15.5 SØKNAD OM TRENINGSTID KOMMUNALE IDRETTSHALLER 15.5 KJELL HOLM STIFTELSEN 30.5 IF BARNEIDRETTSFOND JUNI: 01.6 LOTTERITILSYNET 01.6 SPAREBANK 1 NORDVEST 15.6 TAFJORD KRAFT 15.6 STATOIL www.statoil.com/sponsor 15.6 SBM – søking om draktsett 17.6 AKTIVITETSTILSKUDD – KULTURDEPARTEMENTET/ ÅLESUND KOMMUNE 17.6 VEDSALG

33 Rollon Årshjul (høst) JULI: FAKTURERE VASK LARSGÅRDSHALL – ÅK (3/4) AUGUST: 01.8 MOMSKOMPENSASJON FOR VARER OG TJENESTER 15.8 SIGNATUR MOA BINGO 15.8 FORDELING AV TRENINGSTIDER HALL/SKOLER 15.8 MOMSKOMPENSASJON FOR BYGG OG ANLEGG 20.8 SPONSOR/REKLAME LARSGÅRDSHALLEN KLAR 20.8 KIOSK ETC HÅNBALL GRUPPEN KLAR 20.8 NYE LAG HÅNDBALL + FOTBALL SEPTEMBER: 1.9 FAKTURERE LEIE KUNSTGRESS – ÅK – LARSGÅRDEN SKOLE (5 MND) 1.9 BFD – Nasjonalt arbeid generelt - driftsmidler 15.9 KJELL HOLM STIFTELSEN 15. 9 GJENSIDIGESTIFTELSEN 15.9 UTSENDELSE KONTINGENT + TRENINGSAVGIFT HÅNDBALL 15.9 UTSENDELSE KONTINGENT + TRENINGSAVGIFT BADMINTON OKTOBER: 01.10 SPAREBANKEN MØRE – ALMENNYTTIGE MIDLER 01.10 FOKUS 01.10 FAKTURERE VASK LARSGÅRDSHALL – ÅK (4/4) NOVEMBER: 15.11IF www.if.nowww.if.no DESEMBER: 5.12 KJELL HOLM STIFTELSEN

34 Tilrettelegging for lagene Tilgang og tilrettelegging av treningsareal – Rollonbana – Larsgårdshallen Utstyr og utstyrsavtale – Drakter – Utstyr som baller, vester m.m. – Treningstøy til alle trenere – Avtale med B. Rognve (UMBRO -> ADIDAS) Tilgang til øvrige anlegg – Klubbhuset – Rollonhytta Administrasjon og organisasjon – Klubb- og gruppestyre – Sportslig ledelse – Daglig leder Trenerutdanning – Trenerutdanning betalt av klubben – Mål om minimum ”Aktivitetslederkurs” for alle trenere

35 Forventninger og krav til lagene Legge til rette for god aktivitet i eget lag – Godt organisert og god informasjon til alle utøvere Følge klubbens policy og rutiner – Sette seg inn i og følge klubbens administrative rutiner – Oppdatere administrativt system (KxWeb) forløpende (Medlemsregister, Trening/kamp, Lagledelse) – Følge idrettens reglement, Krets og forbund – Følge klubbens sportsplan Klubbens ansikt utad – FAIR PLAY opptreden – Benytte ROLLON-bekledning på kamp, kurs o.l. – Alltid profilere klubben på en positiv måte Trenerkontrakter – Alle trenere må signere dette, uavhengig om det mottas godtgjørelse – Frist 15.02.2012 Politiattest – Lovpålagt – Alle lagledere og trenere for lag med utøvere under 18 år – Frist 28.02.2012 Foreldrevett-regler

36 Eksempel på årsplan for et aldersbestemt fotball-lag (G02) Cuper  21-22 januar Fair Play cup, AafkSunnm.hallen  28-29 aprilTafjord cupBlindheim  ca 20. maiVoldaCup el. HundeidvikVolda el. Hundeidvik  medio juni”en lokal cup”  medio augustHessacupHessa  29-30 septemberTafjord cup Blindheim  ca 15. oktoberHøstputtenEmblem  Deltar IKKE på: - Mørecup i mars - Tarecup i november Kretsens Minicup – 4 arrangement Bidra på 7’er-laget til G01 2 treninger pr uke, avvikende dager ift G01 (slik at ekstra økter er mulig)

37 Foreldrevettregler Som foresatte og foreldre kan du bidra til å gjøre barnefotballen/-håndball til en opplevelse for barna. Her er noen huskeregler: 1.Støtt opp om klubbens arbeid - gjennom foreldremøter forankres fotballens og klubbens verdisyn. Tilby din hjelp. 2.Møt fram til kamper og treninger - barna ønsker det, og du er viktig både for spillerne og miljøet. 3.Gi oppmuntring til alle spillerne i med- og motgang - dette gir trygghet, trivsel og motivasjon for å bli i fotball-/håndballfamilien lenge. 4.Vi har alle ansvar for kampmiljøet - gi ros til begge lag for gode prestasjoner og Fair Play. 5.Respekter trenerens kampledelse - konstruktiv dialog om gjennomføring tas med trener og klubb i etterkant. 6.Respekter dommerens avgjørelser - selv om du av og til er uenig! 7.Det er ditt barn som spiller. Opptre positivt og støttende - da er du en god medspiller

38 Informasjonskanaler - fotball Lagledelse – Sunnmøre Fotballkrets http://www.fotball.no/Kretser/sunnmore/http://www.fotball.no/Kretser/sunnmore/ – Fotballens Informasjons- og Kommunikasjonssystem http://www.fiks.fotball.no/ http://www.fiks.fotball.no/ – www.Rollon.no Nyheter, Banedagbok, Kamper, Kontaktinfo, booking av Rollonhuset www.Rollon.no Øvelser m.m. – NFFs Treningsøkta.nohttps://www.s2s.net/ Brukernavn: ekvam-0 Passord: QCxuJ26rhttps://www.s2s.net/ – KxWeb, Øvelsesbank, 123skills (app), http://www.taktikktavla.no/http://www.taktikktavla.no/ – Bama keeperskole http://www.fotball.no/Utdanning-og- kompetanse1/Trener/Keepertrenerkurs/BAMAs-keeperskole/ http://www.fotball.no/Utdanning-og- kompetanse1/Trener/Keepertrenerkurs/BAMAs-keeperskole/ – NFFs video ”Treningsøkta” – Bøkene ”Fotball er gøy” og ”Flest mulig, Lengst mulig, Best mulig” (fra ”UEFA C-lisens”-kurs)

39 Informasjonskanaler - håndball Lagledelse – http://www.handball.no http://www.handball.no – http://www.handball.no/dagbok_klubb.asp?region=1321&sone=36524&klubb=5583 http://www.handball.no/dagbok_klubb.asp?region=1321&sone=36524&klubb=5583 – www.Rollon.no Nyheter, Kamper, Kontaktinfo, booking av Rollonhuset www.Rollon.no Øvelser m.m. – Norges Håndballforbund http://www.handball.no/p1.asp?p=27924&WT.svl=LogoH – Dansk Handbold Forbund http://www.dhf.dk/Foreninger/Træning/AT-børnetræning – Boka ”Kjappfot” (fra ”Trener 1”-kurs)

40 www.Rollon.no KxWeb = Klubbens administrasjonssystem – Medlemsregister og lagledelse Nøkkelen til god og effektiv informasjonsdeling Fakturering av kontingent forutsetter korrekt register der e-post er oppdatert Idrettsregistrering Informasjon om lagledelse er viktig for andre lag og potensielle nye medlemmer – Treninger og kamp Nødvendig å ha en felles dynamisk banedagbok (prinsipp: ”kamp har prioritet foran trening”) Informasjon til potensielle nye medlemmer om treningstidspunkt og sted – Nyheter Kan publiseres for laget og for alle Avgjørende for en dynamisk side at mange er aktive – Masseutsendelser og invitasjoner Meldinger til alle på laget pr mail og/eller SMS Kan brukes til ”påmelding” på kamp/cup for eget lag


Laste ned ppt "Kick-off 2012 Sportsklubben Rollon Lørdag 28. januar 2012."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google