Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Utfordring: Hvordan skal fremtidens møteplasser/arrangementer for SV-studenter og virksomheter designes og kommuniseres, for å sikre engasjerte deltakere,

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Utfordring: Hvordan skal fremtidens møteplasser/arrangementer for SV-studenter og virksomheter designes og kommuniseres, for å sikre engasjerte deltakere,"— Utskrift av presentasjonen:

1 Utfordring: Hvordan skal fremtidens møteplasser/arrangementer for SV-studenter og virksomheter designes og kommuniseres, for å sikre engasjerte deltakere, høy verdig og nytte for alle involvert?

2

3 Analyse Hva er behovene?

4 Trender Engasjerende, personlig og god stemning Ikke organisasjonsstruktur og historie, men hva trenger bedriften av kompetanse. Karrieremuligheter og hvordan ser en arbeidsdag ut. Dialog, workshop, casekonkurranse, få prøve seg selv. Mat og drikke

5 Hva ønsker studentene? Jungel av informasjon på nett, trenger tydelig markedsføring. Bruk fadderordning, medstudenter og akademisk personale. Involvere Alumni mer. Hva gjør de, hvordan bruker de kompetansen sin og hvilke erfaringer har de? Få inn praksis/case. Prøve og feile før man kommer i arbeidslivet. Tettere forhold til arbeidslivet i bachelor/masteroppgaven. Bli bevisst og stolt av egen kompetanse. Studentene må kunne formidle hva de kan. Foreleserne må vise at det er behov for kompetansen på forelesningene.

6 Hva ønsker arbeidsgivere? Vi vil møte talenter! Vi vil bli kjent med studentene! Vi vil at det skal være profesjonelt og effektivt! Vil møte relevante studenter (ikke bare en gruppe) Nå fram med informasjon om stipend, deltidsjobber, sommerjobber, masteroppgaver

7 Hva ønsker ALUene? Samarbeid mellom ALUene, arbeidslivskoordinator og Karrieresenteret God kontakt med instituttet for støtte og ressurser Samarbeid mellom ALUene om arrangementer

8 Konsept «the feeling» to design from

9 Gitt at situasjonen i dag er kjedelige arrangementer, dårlig oppmøte, ubrukte fag- og alumni-ressurser ønsker vi å endre på dette! Vi ønsker at studentene skal prioritere arbeidslivsarrangementer fordi de VET at de er tidseffektive, relevante, viktige, spennende og motiverende

10 Vi ser at mangel på koordinering og god markedsføring fører til dårlig oppmøte og lav kvalitet på arrangementene. Vi tror at det er nødvendig at studentene, vitenskapelig ansatte og bedriftene spiller på lag for å skape engasjerte møteplasser som blir populære og gjør studentene bevisste og stolte av egen kompetanse.

11 Resultat: 15 forslag

12 Bedre koordinering Møteplass for arbeidslivsutvalgene, arbeidslivskoordinator og Karriersenteret Møtes minst to ganger i semesteret Idémyldring og planlegge aktivitetene i semesteret Facebook-forum «ALU for Dummies» - Håndbok for organisering av ALUer Ansvarlig: fakultetet og Karrieresenteret

13 Møteplassen Temaforedrag Alumnikveld – Alumnier forteller om sine erfaringer, relevans av utdanning, arbeidsoppgaver etc. Kort case – Løse utfordring gitt av arbeidsgiver – Ferdighetstrening Simulere intervju

14 Møteplassen II Varemerke: -Ønske velkommen/servere -Mingle kvarter -Sted, tid, visuelle kjennetegn -Frokost, kaffe, middag -U1, Det sosiale rom, lage stemning -Roll-up

15 Involvering av virksomheter Konkret bestilling til arbeidsgiver Må sette av tid til mingling i forkant – Mulighet for quiz, for eksempel 3 spørsmål Presentasjon – En rollemodell med SV-bakgrunn – Fremtidsrettet perspektiv for studentens muligheter – Virksomhetsnært: kjenne deg igjen, historier, en gang jeg lykkes, en gang jeg tryna – Hvilken kompetanse trenger dere? – Spennende: noe du har opplevd på jobb Må sette av 10 min til spørsmål og mingling (utdeling av premie for quiz)

16

17 Hva kan vitenskapelige ansatte hjelpe oss med? Tips til Alumni med spennende og relevante jobber Tips til relevante arbeidsgivere Fortelle studentene at det er viktig å orientere seg om mulighetene i arbeidslivet underveis i studiene, og oppmuntre dem til å delta på arrangementene


Laste ned ppt "Utfordring: Hvordan skal fremtidens møteplasser/arrangementer for SV-studenter og virksomheter designes og kommuniseres, for å sikre engasjerte deltakere,"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google