Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Kundemål Vi skal være tilstede i alle salgskanaler.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Kundemål Vi skal være tilstede i alle salgskanaler."— Utskrift av presentasjonen:

1 Kundemål Vi skal være tilstede i alle salgskanaler

2

3 PROFF er spydspissen innen KONSEPT og INNOVASJON Konseptutvikling kunde-profil Konseptutvikling kategori Produktutvikling * Levere på det viktigste for våre kunder

4 Inspirerende og verdiskapende PARTNER kunder 100 kjeder 82 engasjerte mennesker 3 x «Årets leverandør»* Vi skal være BEST (for eiere, medarbeidere og kunde) HOVEDREGEL 1 Vi skal skape kategorivekst; tilføre mer verdi for kundenes kunder, kundene og bøndene, og tilføre noe nytt til markedet!

5 Motto: Engasjerte og inspirerte medarbeidere gir ENGASJERTE OG INSPIRERTE KUNDER De beste ambassadører for Nortura

6 MATEN som hovedrollen

7 Kjøttcompagniet skal utvikle og selge matspesialiteter! 7 Finne «verdikjedeskatter» Utvikle produkter/konsepter med identitet Bredere nedslagsfelt enn bare DV Matspesialiteter* laget av de beste råvarene Norge har å by på basert på å foredle medlemmenes råvarer i Nortura og i samarbeid med andre

8 NSK (Nye SalgsKanaler) En ny salgsenhet i Nortura med foreløpig 3 ansatte NSK skal selge våre produkter (eksisterende og nye) i nye kanaler og til nye kunder, for å gi Nortura flere ben å stå på og skape ny og lønnsom vekst Eksempel på nye kunder og nye kanaler det jobbes med: – Dagligvarer på nett: Kolonial.no, Marked.no, Godtlevert.no osv – Kjedekunder: Europris, Nille, SATS/Elixia, Fresh Fitness (fryst konsept, langtidsholdbar mat og proteinrike produkter) – Nye initiativ: MATFATET Brumunddal, Salg av matskatter lokalt. ++ NSK jobber med nye salgsmuligheter fra helt nye utsalgssteder som feks salg via nettkunder, pick-up punkter og «app’r» men også fra kjeder og butikker som ikke selger våre varer i dag men som vil/kan gjøre det «i morgen». Dette er nybrottsarbeid hvor vi forventer en betydelig vekst.

9 9

10 Nortura´s forskningsaktivitet (FoU) Nortura´s forskningsstrategi 2013 – 2018 – Underbygge Nortura´s merkevarer – Bidra til å sikre konkurransekraft og effektivitet – Bidra til optimal primærproduksjon – Bidra til riktig kosthold, ernæring og helse Nortura´s viktigste FoU-partnere – Animalia – Nofima – NMBU – Sintef – Teknologisk Institutt - DMRI (DK) Total forskningsinnsats i kr (inkludert egeninnsats) Ca. 30 MKr FoU budsjett 2015 (forskning)5,1 MKr Forskningsbevilgninger fra NFR/FFL/JA6,9 MKr Skattereduksjon via skattefunn (6 pågående prosjekter)Mål. 4,0 MKr Deltar aktivt i 30 forskningsprosjekter i Nortura-eide prosjekter, to nye fra 2016 On-line temperaturmåling Slakte- og robotteknologi Sterkt involvert i Foods of Norway

11 Innovasjonsprosjekt «Grønne Enger» - Gressfôret kjøtt «Grass-fed» trenden har kommet til Norge. De fleste kyr i Norge har tilgang til store mengder gras. Dette basert på full utnyttelse av de naturgitte mulighetene vi har i Norge. Prosjektet «Grønne enger» jobber med hele verdikjeden fra bås til bord. Gjennom kartlegging av dyr som har spist mest mulig gras, organisere varestrømmen, foredle og pakke for deretter å selge til restaurant- eller forbrukerkunder. Vi ønsker å løfte ytterligere verdier inn i Norsk storfekjøtt. Her skal Nortura gå foran og være først ute! Innen første halvår av 2016 skal Nortura kunne tilby gressfôret kjøtt til Norske forbrukere. 11 Prosjektleder, Nina, hospiterer på gården til styremedlem Kjersti Hoff på Løten.

12 Innovasjonsprosjekt Mat –O –Mat Nytt serveringskonsept basert på robotteknologi. Mat-o-maten er en matrobot skal lage og servere sunn og næringsriktig mat på en enkel og rask måte på ulike steder der mennesker oppholder seg og ferdes. Prosjektet er et samarbeid mellom ekstern bedrift som utvikler robotteknologien, og Nortura leverer maten. Matroboten blir en del av en helhetlig kaféløsning. Prototyp for matroboten skal testes på utvalgt kunde vinteren

13 Prosjektet omhandler teknologi for å langtidslagre ferskt råvare lengre enn ved vanlig vakuumpakking, uavhengig av dyreslag. Kan gi Nortura økt fortjeneste som følge av : Redusert uønsket innfrysning av råvare Redusert svinn Utjevning av slaktetopper ved etablering av nye sesonger, evt. flytting av sesonger. Fersk råvareopplagring i forkant av sesonger (eks. større andel fersk ribbe til jul) Økt mørhetsgrad på (lagring=mørning) Mulighet til å nå nye markeder utenfor Norges grenser. Teknologien skal etter planen være implementert og i drift fra høsten Innovasjonsprosjekt Snylteveps


Laste ned ppt "Kundemål Vi skal være tilstede i alle salgskanaler."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google