Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Hvordan skaper man merkevaren? © TNS Hvordan skaper man merkevaren?

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Hvordan skaper man merkevaren? © TNS Hvordan skaper man merkevaren?"— Utskrift av presentasjonen:

1 Hvordan skaper man merkevaren? © TNS Hvordan skaper man merkevaren?

2 © TNS Hvor eksisterer egentlig merkevaren?

3 Hvordan skaper man merkevaren? © TNS Coca-Cola vs. Pepsi vs. hjernescanning 3

4 Hvordan skaper man merkevaren? © TNS Merkevaren eksisterer i hukommelsen til forbrukerne 4

5 Hvordan skaper man merkevaren? © TNS 5

6 Hvordan skaper man merkevaren? © TNS Merkevarebygging handler om å forvalte posisjonen og assosiasjonen man har klart å skape 6

7 Hvordan skaper man merkevaren? © TNS Hvor mye av dagens merkevarestyrke er skapt over tid og hvor mye skapes her og nå? 7 «På lager» «Ferskvare»

8 Hvordan skaper man merkevaren? © TNS Betydningen av merkevareopplevelser her og nå varierer på tvers av kategorier og marked 8 Basert på 50+ studier 5 % 95 % 32 % 78 % Forsikring TysklandDagligvare Romania vs.

9 Hvordan skaper man merkevaren? © TNS Noen må jobbe litt hardere enn andre… 9 Marco Hößl CEO Kaufland Romania Oliver Bäte CEO Allianz Tyskland

10 Hvordan skaper man merkevaren? © TNS En lang rekke kontaktpunkter påvirker potensielt forbrukernes relasjon til merkevaren Reklame Produkterfaringer Salgskanaler Sponsorat Mediedekning Word of mouth Forbrukertester SoMe buzz Kundeservice Hjemmeside Blogger, nyhetsbrev Events Betalt Eid Fortjent

11

12 Hvordan skaper man merkevaren? © TNS Noen lærdommer 12 Ekstremt fragmentert Ikke de mest åpenbare kontaktpunktene som viser seg å ha størst effekt Ikke alle kontaktpunkt drar i samme retning Noen kontaktpunkt trigger salg, men svekker merkevaren Ulike kontaktpunkt «virker» annerledes i ulike kategorier og marked Behov for en helhetlig forståelse av bidraget til ulike kontaktpunkt Rom for å optimalisere Behov for å bli mer konsistent Behov for å bryte ned enkelte organisatoriske siloer InnsikterImplikasjoner

13 Hvordan skaper man merkevaren? © TNS The return of strategy? 13 Bygge riktige assosiasjoner, bygge riktig posisjon Være i rette kanaler, treffe de riktige målgruppene Strategisk behov Taktisk behov


Laste ned ppt "Hvordan skaper man merkevaren? © TNS Hvordan skaper man merkevaren?"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google