Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

maxits murhuskampanje

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "maxits murhuskampanje"— Utskrift av presentasjonen:

1 maxits murhuskampanje
Frank Haugen Markedsdirektør Prosjektsalg maxit a.s

2 Maxit as Maxit as heleid datterselskap av Heidelberg cement.
Ansatte ca 300 årsverk. Omsetning 2006, 1 milliard. Sertifiserte innenfor NS EN ISO 9001 og Vi produserer produkter, men selger løsninger og konsepter. Største konkurrent er tradisjonelle løsninger innenfor tre, stål og plateløsninger. Maxit as strategi, påvirke sluttbruker og premissettere til å velge våre løsninger. Preaksepterte løsninger. 3 dje parts godkjenninger av konseptene.

3 LWA (løs leca) Blokk, byggeplank, pipe Mørtel Lager TROMSØ TOVIK BODØ
STJØRDAL TRONDHEIM VESTNES FRANZEFOSS BERGEN LILLESTRØM RÆLINGEN SKI SANDNES DRAMMEN BORGE TØNSBERG KRISTIANSAND ARENDAL PORSGRUNN

4 maxit konsepter KONSEPT Funksjonsansvar/ opplæring.
Veiledning/Rådgivning Sertifiserte maxit entreprenører Spesielle kvalitetskontroll system/program. Signerte dokumenter presentert til hovedentreprenør, byggherre, eier Spesifikasjoner/Tester/Dokumentasjon Maskineri/Logistikk System System System System System KONSEPT: Serpotherm Serpomin Maxit Fiberpuss Isolasjonsplater Min ull plater Alle kritiske system komponenter er solgt av maxit. Noen produsert selv andre omsatt Prod. 1 Prod. 2 Prod. 4 Prod. 4

5 Fokusområder for Marked prosjektsalg
Livsløpsfokus Boligdokumentasjon Drifts- og vedlikeholds-kostnader Opplæring/informasjon Drivere Antall klager på nye boliger til forbrukerrådet redusert med 25% Spørreundersøkelser Bedre kundekompetanse Målindikatorer Måleverktøy Standardisering basert på beste praksis Produkt/Prosess/ Industrialisering Planlegging Økt produktivitet Byggfeil redusert med 50% Produktivitet økt med 10%, IFC kreves av flergangsbyggherrer Drivere Målindikatorer Bedre ledelse og ansvarliggjøring i alle ledd Bevisstgjøring Mangfold Læring Innovasjon og endringskompetanse Konflikter/tvister redusert med 30% Kvinnelige ledere økt med 30% Drivere Målindikatorer

6 Tegninger på www.maxit.no
Oppdaterte maxit tegninger Målet er å dekke maxits viktigste og vanligste løsninger! Noe oppdatering gjenstår! Produktsjef følger opp sammen med Morten & Co

7 Ferdig beskrevne løsninger etter oppdatert Norsk Standard 3420
NS3420 på Ferdig beskrevne løsninger etter oppdatert Norsk Standard 3420 Målet er å dekke våre viktigste og vanligste løsninger! Noe oppdatering gjenstår før de siste løsningene ligger på nett!

8 Eksempel: Leca brannvegger

9 Teknisk avd: Prosjekthjelp på enebolig Oslo?
Oslo 2. mai ’06 Murer: Ukjent Produkt: BMC Prosjekthjelp: Neppe utført

10 Teknisk avd: Prosjekthjelp på Enebolig Bygdøy

11 Teknisk avd. Prosjekthjelp på Engersand Havn

12 Prosjektleveranser generelt
Hva kan maxit levere til slike prosjekter? Løsleca i grunnen, gulv på grunn, tilbakefylling Leca blokker i kjellere/boder/brannvegger/u-etg. K-blokk i heis. Lydvegger. Leca i fasader. maxit floor gulvavretting med lydløsninger, design gulv og vannbåren varme/Comfort floor Lim&fug – særlig Deitermann Multiboard! maxit fasadesystemer – med unntak av luftet løsning Leca piper til toppleilighetene der hvor de har peis Leca byggeplank til ≤ 4 etg prosjekter og rehab! Vi leverer til entreprenøren eller håndverkerfirma.

13 Murhuskampanjen 2006 TV-reklame Web-annonsering Kataloger Webside
Oppfølging

14 Årelang erfaring med murhus
Flaskehalsen: Mangel på tilbud og utførende Knapt tilstede på ”ferdighusmarkedet” Ingen som kan bygge dem

15 Hjelp! Murhus ønskes!

16 reklamefilm

17 ”Hei, jeg så reklamefilmen deres for murhus. Den var fin
”Hei, jeg så reklamefilmen deres for murhus. Den var fin. Jeg vil ha et sånt hus, jeg…”

18 Reklame, oppfølging, kundehåndtering og salg
Forbedringspotensiale Kan gjentas Mer effektiv håndtering med Vega Automatisering Ressursbruk Outsourcing Profesjonalisering Synliggjøring Reklame skaper oppmerksomhet Katalogbestillinger Oppfølging -tlf -mail -møter Konkret prosjektoppfølging/ salg

19 Noen poenger fra markedsundersøkelse vår 2005
Dersom du skulle bygge enebolig i dag, hva slags materiale ville du foretrukket å benytte over grunnmuren? STØRRE INTERESSE FOR MUR ENN FOR TRE Mur 3,72 *) – Tre 3,35 *) *) 1= i svært liten grad, 5= i svært stor grad

20 Trehus og murhus har signifikante forskjeller
Skille seg ut

21 Murhuskundens profil Utdannelse Høy Lav Geografi By Land Inntekt Alder
Ung Gammel Internasjonal innstilling = den innovative konsumentens profil Først med det siste

22 Innovativt konsum Nesten alle produktnyheter starter i en slik gruppe, og sprer seg til resten av befolkningen Mobiltelefoner Storbyferie Hjemme-PC Flatskjerm-TV Caffe latte De første som kjøper murhus, og utfordrer ”vanlige folks” smak med annerledes materialvalg og annerledes arkitektur Men folk flest kommer etter. Det er slik et samfunn tar til seg nyheter innen forbruk.

23 Assosiasjoner murhus Vedlikeholdsvennlig Brannsikkerhet
Lyd- og varmeisolasjon Dyrere enn trehus Økonomisk på sikt Utenlandske Store, flotte, eksklusive Estetiske kvaliteter I tiden Individualisme Murhus har unike emosjonelle egenskaper

24 Revidert reklamefilm 45 sekunder

25 Nye murhus fra våre samarbeidspartnere
Nyheter alltid positivt ”Unnskyldning” for ny henvendelse til 2005-respondenter 5 hus fra Murgaardhus 5 hus fra Håndverksmur

26 Webannonsering NR1 Samkjøringen 44 lokale nettaviser
unike brukere Mediasite Nett 22 nettaviser 600 000 unike brukere Dagbladet.no og DB Magasinet Ledende webside, nedslagsfelt hele landet Forbruker.no Aftenpostens forbrukersatsning Skreddersydd innhold for bl.a. bolig Dinside.no Landets mest profilerte forbrukernettsted Samarbeid med TV2. Til vurdering: Byggrelaterte sider/ portaler Google sponset link

27

28 Internett - vårt aller viktigste medium:
besøkende på maxit.no i 2005 besøkende på leca.no i 2005

29 Web-respons leca.no 6.500 katalog-bestillinger i 2005

30 Reviderte websider

31 Kampanjerespons etter 81 dager
2006 Katalogbestillinger 3.851 Nettbesøk 2005 Katalogbestillinger 4.940 Nettbesøk Katalogbestillinger – 22% 1.089 personer Nettbesøk + 31% personer

32 Utsendelse 10 nye typehus i Leca 21 Typehus i Leca
Brev – tre varianter Konvolutt Pakkes og utsendes som i 2005

33 Oppfølging Segmentere kundepotensialene før distriktssjefene følger opp Kun ”hete” kunder skal ha personlig oppfølging Øvrige kunder skal identifiseres mht seriøsitet, byggetid etc og holdes ”varme”

34 Million Handshakes – et nytt oppfølgingssystem
Databasert oppfølgings- og kundebehandlingsprogram Kampanjehåndtering Segmentering Kundedialog Hånd i hånd med Vega, salgsapparatets kundeoppfølgingsprogram

35 Segmentering av kunder
Identifisere kundens seriøsitet, potensiale, byggetid etc. Hete kunder overføres til Vega for videre bearbeiding/ personlig salg Responsprogram for å holde fremtidige kunder ”varme” Jevnlige analyser for å identifisere endring i kjøpssannsynlighet (fra lunken til het) Håndteres av HK/ Support Kun brennhete kunder 1-til-1 dialog salgsapparat – kunde Konkrete prosjekter (prosjektmodul) Håndteres av salgsapparatet

36 Starten på en kundedialog
Hete kunder: Byggeplaner Har tomt eller Er tomtesøkende 19,3% er hete

37 Dialog 2

38 X = hete kunder

39

40 X = hete kunder

41 X = hete kunder

42

43

44 Kun for hete kunder

45 Statistikker og markedsanalyse
Responsdata Antall respondenter etc

46 Alle hete kunder kommer opp i oppgavelinjen i Vega til den kundeansvarlige
Der blir den til kunden er blitt fulgt opp Svarskjemaet fra foregående slide ligger på kunden

47 Påstander om murhus. Hvor enig er du?
+ Vedlikehold + Brann + Design

48 Hvor viktig er følgende forhold for deg ved valg av hustype?
Vedlikehold Brann Helse Sopp,mugg,råte El-utgifter

49 Informasjon på personnivå om hete kunder

50 Utgangspunkt for skreddersydd dialog
Tid Kampanje Bygging Beslutning De ikke-hete skal følges opp over tid til de blir hete Markedsundersøkelsen er et glimrende utgangspunkt, fordi vi vet hva de er opptatt av Hvis de er opptatt av vedlikehold, kan vi underbygge dette argumentet Hvis de er interessert i moderne arkitektur, kan vi sende dem moderne referanseprosjekter Er kostnader viktigst, kan vi argumentere for livsløpskostnader Etc.

51 Oppsummering TV-reklame Webannonsering Effektiv håndtering med Vega
Million Handshakes og Vega Effektiv ressursbruk Profesjonalisering Synliggjøring Reklame skaper oppmerksomhet Katalogbestillinger Oppfølging -tlf -mail -møter Konkret prosjektoppfølging/ salg

52 Hvem skal sette opp husene?


Laste ned ppt "maxits murhuskampanje"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google