Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

-om tilknytning og relasjonskompetanse

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "-om tilknytning og relasjonskompetanse"— Utskrift av presentasjonen:

1 -om tilknytning og relasjonskompetanse
Dei gode relasjonene -om tilknytning og relasjonskompetanse Time kommune, 21, januar 2015 Svanaug Lunde NSLA, UiS

2 Kvifor er relasjonar så viktig?!
Hjerteprogrammet i Læringsverkstedet ivaretar barns rett til medvirkning i barnehagen. Hjerteprogrammet skal gjennomsyre alt vi gjør i barnehagen og skal leves av de voksne. Hvert enkelt barn skal oppleve å bli sett, hørt og forstått av anerkjennende, tydelige og ansvarsfulle voksne.

3 Matti Bergstrøm, føre si tid
Matti Bergstrøm, føre si tid? * Bruk mykje tid saman med barnet og gi det full oppmerksomhet. Spesielt viktig i barnets første barndom når hjernen veks og formes mest. Dette gjeld særlig i forhold til den emosjonelle utviklinga * Snakk mykje saman med barnet. Språk er viktig for å fungere intellektuelt og følelsesmessig *Spel og syng, tegn og mal, kreativitet er med på å stimulere nervebanane *Oppmuntre barnet til leiking godt inn i skolealder. Leiken er avgjerande for barnets evne til å lære *Øv motorikk og bevegelse. Evna til å tenkje abstrakt er basert på hjernens grunnleggende funksjon * Gi konkret ros til barnet. Dette virker forsterkende på dei nervebanane som kobles til den fremre delen av hjernestammen, kalla det limbiske system “Jeg´et utvikles gjennom følelser, mellom orden og kaos.” Matti Bergstrøm

4 I møte med barnet. eg blir meg i møte med deg
I møte med barnet * eg blir meg i møte med deg * eg treng å kjenne til barns behov for tilknytning * fysisk og emosjonell trygghet, beskyttelse og trøst * tilknytningssystemet, fungerer som ein termostat * utvikling av indre arbeidsmodeller og sosiale skjema * det er forskjell på ein storm og kronisk dårleg klima * sårbare barn og barn i sårbare perioder * frå organiseringshjelp til sjølvreguleringsevne “Barnet trenger å bli sett for å kunne forme seg selv.” May-Britt Drugli

5 TRYGGHETSSIRKELEN Eg treng at du støtter utforskninga mi Trygg base
* sjå meg * pass på meg * hjelp meg * fryd deg saman med meg TRYGGHETSSIRKELEN Eg treng at du støtter utforskninga mi Trygg base ALLTID: vær større, sterkere, klokere og GOD NÅR DET ER MULIG: følg barnets behov NÅR DET ER NØDVENDIG: ta styringa Trygg havn Eg treng at du tar i mot meg når eg søkjer deg * beskytt meg * trøst meg * vis godhet for meg * hjelp meg med å organisere følelsene mine © Cooper, Hoffman, Marvin, & Powell, 1999

6 Kva stiller me lyskasteren inn på?
* mitt fokus blir også barnets fokus * finn 5 feil eller “catch them in doing good” * hysj - nei - ikkje – flink * gir eg barnet stoppbeskjeder eller startbeskjeder * driv eg med røykvarsling eller brannslukking * barnehagebarnets to verdener, “share the care” “Barn staver kjærlighet slik: T-I-D A.P. Whithman

7 Dei ulike vaksenstilane
MYKJE KONTROLLAKSE AUTORITÆR AUTORITATIV   LITE RELASJONSAKSE MYKJE   FORSØMMANDE ETTERGIVENDE LITE D. Baumrind,1991

8 Relasjonskompetanse. definisjon på relasjonskompetanse
Relasjonskompetanse * definisjon på relasjonskompetanse * personleg ansvar - personleg språk * å anerkjenne og setje ord på barnets følelser * aldri tru at du veit, om undre seg over atferd * relasjonskvalitet, aldri barnets ansvar “Relasjonskompetanse er evne til å se det enkelte barn, på dets egne premisser. Det handler om å tilpasse egen atferd til barnet uten å legge fra seg lederskapet. Det handler om å være autentisk i kontakt med barnet.” Jesper Juul

9 Den gode barndommen * kva lærer barnet gjennom sin kvardag, læring-medlæring? * kva treng barnet for å ha det godt her og no? * kva treng barnet for å kunne få eit godt liv? * “self – efficacy” – “resilience” * mestringstru og motstandsdyktighet “Children are only as competent as their context affords them the opportunity to be.” Robert Pianta

10 Barnets oppsummering. lyser ansiktet ditt opp når eg kjem inn i rommet
Barnets oppsummering * lyser ansiktet ditt opp når eg kjem inn i rommet? * har du det vaksne, varme blikket? * ser du meg når eg treng det som mest? * snakker du med meg om følelser? * stiller du åpne spørsmål og lytter til svaret mitt? * er eg verdifull for deg, trur du eg føler det slik? ”Det gode blikket er et velvillig blikk. Det gode blikk ser ting i beste mening, leter etter muligheter for å forstå barn, relasjoner og situasjoner på mange ulike måter.” Ninni Sandvik


Laste ned ppt "-om tilknytning og relasjonskompetanse"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google