Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

HVORDAN LEDE DITT TEAM Coaching for effektivt lederskap

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "HVORDAN LEDE DITT TEAM Coaching for effektivt lederskap"— Utskrift av presentasjonen:

1 HVORDAN LEDE DITT TEAM Coaching for effektivt lederskap
Welcome! You may be asking yourself “Why am I here tonight”? Somebody who cares about you invited you here tonight. Maybe you are hoping to find some answers that will improve your life as well as the lives of others around you? Sit back and relax and be prepared to learn more about the concepts of overall wellness and nutrition. You just might want to become a Wellness Champion, for yourself and for others.

2 Coaching for effektivt lederskap
Lærevillighet er kunsten å bygge varige relasjoner som vil holde ut gjennom opp og nedturer i forretningen. Hva vil det si å være lærevillig? Be om å bli coachet Vær åpen for feedback Som coach -gi kunnskap, utdanning, motivasjon og inspirasjon Som coach -beskytt din downline fra negative omgivelser Ta affære! Hva med lære-uvillig? Sett opp usynlige barrierer når du hører noe du ikke liker Forsvare seg -man må alltid ha rett Tolke forslag som kritikk, ta alt personlig Forkaste idéer og hjelp fra andre Gjøre ingenting To produce breakthroughs, we need to be coachable. Hvor lærevillig er du?

3 Hvordan coaching relaterer til MAP
Det hjelper deg å bli tilknyttet Du har din egen forretning, men du er ikke alene Bli tilknyttet, forbli tilknyttet Som upline/leder gir det en mulighet å bygge varige relasjoner og oppfylle ditt grunnleggende ansvar for å gi og beskytte.   Som team er det et support system og fellesskap for likt-tenkende mennesker, og det gir et system for gjensidig ansvar og forpliktelse. Det hjelper deg å pleie upline/downline relasjonen som trengs for å maksimere effektivitet, varighet og produktivitet i din Mannatech forretning.  

4 Coaching for effektivt lederskap
Maksimere effektiviteten betyr at du bruker din Mannatech tid effektivt. Bruk 80/20 regelen -fokuser på de 20 prosent som ønsker å utrette noe. De 20 prosentene produserer 80 prosent av dine resultater. Plant dine frø i god jord fordi kvaliteten på høstingen handler mer om jorden enn om frøet. Du planter Du venter Du høster

5 Coaching Coaching for effektivt lederskapeffective Leadership
Maksimere varigheten betyr langvarige relasjoner som vil holde ut gjennom opp- og nedturene i forretningen. Maksimere produktiviteten betyr å være drevet av resultater. Noen ganger tøft, men alltid rettferdig. Det du legger i forretningen din er det du får ut av den. Hva får du ut av din?

6 Coaching og mentor dynamikk
Coaching og mentorvirksomhet hjelper deg å bli og forbli tilknyttet. Det hjelper deg å lede og bygge din downline. Det er tid for å legge kortene på bordet , så vær åpen og ærlig med deg selv og din coach. Det er vanskelig å lede noen hvis du ikke har blitt coachet selv. Coach/mentor Upline Downline

7 Coaching og mentor dynamikk
Husk; det fins en tid for å være coach og det fins en tid for å være en venn -bruk denne tiden på en ansvarlig måte. friend

8 Coaching for effektivt lederskap
Flere team har blitt coachet på ukentlig basis de siste par månedene. Gjennom coaching prosessen fant vi et behov for å utvikle et systematisk og dupliserbart system for coaching prosessen. Prosessen inkluderer: Skrive liste med ditt HVORFOR Definere dine kort- og langsiktige mål Identifisere hindringer for din suksess Forstå hvor du er med din forretning i dag Tegne opp din organisasjons struktur Utvikle en 90 dagers action plan

9 Definer ditt HVORFOR Hva er ditt HVORFOR? Det tok 300
Hvis du så filmen 300, løst basert på virkelige hendelser i Hellas, husker du kanskje at 300 Spartanere kjempet mot en million soldater i den persiske invasjonen. De kunne gjøre dette, ikke bare på grunn av at de var dyktige kjempere, men på grunn av at de hadde et stort HVORFOR. I den virkelige historien om denne hendelsen, hvis perserne ikke hadde blitt forhindret ved Thermopylene hadde de nokså sikkert erobret hele Hellas. Disse 300 soldatene kunne ikke feile, deres HVORFOR var så stort. Ditt HVORFOR er formålet bak dine handlinger. Ditt HVORFOR er din grunnleggende motivasjon. Ditt HVORFOR vil hjelpe deg å lykkes. Ditt HVORFOR holder deg fokusert Ditt HVORFOR er det som holder deg gående -i gode og dårlige tider. Hva er ditt HVORFOR?

10 Forstå hvor du er med din forretning i dag
En av nøklene til å lykkes er å vite hvor du har vært og hvor du ønsker å gå. Ta en titt på hvordan aktivitetsnivået ditt var for to forretningsperioder siden. hvilket volum hadde du? hvor mange nye introduserte du til forretningen? hvor mange startet du på automatisk ordre? hva med å reaktivere en tidligere kunde? Hvor er du i dag? Denne forretningsperioden? Hvor ønsker du å være neste forretningsperiode, og den etter det? Tenk på dette: Hva du gjør i dag vil påvirke deg dager ned i gata. Hvis arbeidet du gjør i dag er som et frø, hvilken type avling vil du høste to forretningsperioder fra nå?

11 Kartlegge din struktur
Evaluer hvert ben og finn ut hvem som er den mest aktive partneren i den dypeste delen av hvert ben. Også kjent som en «tap root». Når du bestemmer deg for hvem som er mest aktiv, tenk på deres aktivitetsnivå først, siden deres volum. «Mest aktive» partnere kan være en eller flere av følgende: Har vervet en ny partner sist periode. Har vervet mange nye partnere de siste 90 dager (teamleder) Har deltatt på en stor function de siste 30 dager søker veiledning og hjelp fra upline overvant store hindringer for å bygge sin forretning (f. eks 10 timers kjøretur for å delta på møter eller konferanser)

12 90 dagers plan For å være framgangsrik i nettverksmarkedsføring må du jobbe med deg selv samtidig som du jobber med forretningen din. Med andre ord, suksess er noe du tiltrekker deg som personen du blir. Å utvikle en 90 dagers plan er en av de beste måter å fokusere på hva det er du vil oppnå. For å lage din egen plan, tenk på hva du vil oppnå i de neste 90 dager. hva er dine mål? hva vil utfallet bli? hvilke nye ferdigheter vil du lære deg? hvilke ferdigheter vil du forbedre?

13 90 dagers action plan Første steg: Sett opp mål for gruppevolum for de neste 3 forretningsperiodene. Jobb med upline, evaluer hvert ben og sett spesifikke mål. Gjør dette for hvert ben, og kalkulér totalvolum for hver periode. Pass på å inkludere dine gruppevolum mål i målsetningsskjemaet i dette arbeidsarket. Steg to: «Raising the Bar» I denne seksjonen lager du en forpliktelse til deg selv og din forretning. Hva skal du gjøre for å oppnå dine mål? Hvilke aktiviteter skal du utføre og hvilke vaner skal du tillegge deg? Edification: the relationship you have with your upline will enable them to better serve you. When you edify someone when you speak well of them. When they in turn speak well of you, then the level of believability and trust increases with your downline.

14 Bli tilknyttet, bli motivert
Neste steg Bli tilknyttet, bli motivert og lær hvordan du kan Leve på ordentlig! Edification: the relationship you have with your upline will enable them to better serve you. When you edify someone when you speak well of them. When they in turn speak well of you, then the level of believability and trust increases with your downline.


Laste ned ppt "HVORDAN LEDE DITT TEAM Coaching for effektivt lederskap"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google