Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Bruk av E-kompendium og Podcast som læringsmetoder
Læring rett i lomma Oslo, september 2010 Brynjar Foss Institutt for helsefag, Universitetet i Stavanger
2
Hvorfor podcast? Hvilke erfaringer?
3
Bakgrunn Desentralisert sykepleierutdanning, 2009 Nettstudium
E-læring Sykepleiens medisinske og naturvitenskapelige grunnlag – 1 (anatomi, fysiologi mm)
4
Dekker ulike læringsstiler
E-kompendium Forelesningene Podcast Diskusjonsforum MC-oppgaver Studieoppgaver Dekker ulike læringsstiler
5
E-kompendium pdf Ulike pedagogiske innfallsvinkler
Figurer, animasjoner (visuelt) Interaktive oppgaver (taktilt) Lyd (auditivt)
8
Podcast iTunesU 1 lydfil = 1 E-kompendium Lyd inkludert illustrasjoner
Gratis! 1 lydfil = 1 E-kompendium Lyd inkludert illustrasjoner mp3-format u/illustrasjoner
9
Evaluering (2009) E-kompendium
Gjennomgående positiv tilbakemelding mht lyd/podcast i E-komp. n =117
10
Evaluering (2010) E-kompendium og podcast 1 mnd bruk
8 stk. E-komp / Podcast n = 107 (It’s learning) ”Stemningsrapport”
11
E-kompendier: Ikke besvart ant. E-komp 1 2 3 4 5 6 7 8 i.b. tekst
0,9 % 0,0 % 3,7 % 6,4 % 17,4 % 11,0 % 4,6 % 56,0 % x tekst + lyd 28,4 % 9,2 % 13,8 % 14,7 % 7,3 % 2,8 %
12
Podcast: ant. Podcast 1 2 3 4 5 6 7 8 i.b. benyttet 24,8 % 10,1 %
12,8 % 13,8 % 7,3 % 6,4 % 3,7 % 8,3 % benyttet hele 33,9 % 14,7 % 11,9 % 1,8 % 5,5 % 4,6 %
13
Læring E-komp. vs. Podcast:
16
Oppsummering: Studentene har liten erfaring med E-komp og podcast (har ikke prøvd det ut) Studentene mener E-komp og podcast er nyttige læremetoder Anvendelse og nytteverdi må karakteriseres videre
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.