Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

INNSTIKK FOLKEHØGSKOLENE

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "INNSTIKK FOLKEHØGSKOLENE"— Utskrift av presentasjonen:

1 INNSTIKK 2011 - FOLKEHØGSKOLENE
Aftenposten Bergens Tidende Adresseavisen Distribusjon: Mandag 14. februar Format: tabloid Antall sider: 24 Distribusjon i opplagstall: Aftenpostens: 247’000 Bergens Tidende: 86’000 Adresseavisen: 77’000

2 Budskap og målgruppe Budskap:
Målsettingen er å øke forståelse for folkehøgskolene hos foreldre. Temabilaget skal også øke interessen for folkehøgskolene hos unge, og gi flere søkere fra regionene Østlandet, Trøndelag og Bergensområdet. Målgruppe: Foreldre til ungdom og unge i alderen år

3 Spennende innhold ..med en perfekt mulighet for annonsører å nå leseren i den rette stemningen! Deler av innholdet: Solskinnshistorier om elever som har fått snudd livet til det bedre av et år på folkehøgskole. Reiser/opplevelser i inn- og utland Sosialt liv/venner/kjærlighet Forskningsrapporten fra NTNU som viser elevers utbytte av et år på folkehøgskole. Folkehøgskolenes samfunnsnytte Nytten / gleden for nærområdet med å ha en folkehøgskole i sin region

4 Priser og frister (for alle 3 aviser)
Modul 13/22B 71 x 146 mm kr. 23’000.- Modul x 96 mm kr. 17’000.- Modul 11 / 12B 71 x 46 mm kr. 9’500.- (alle modulene som på modulkartet er mulig Første målet er høyde, andre er bredde i mm) RABATT: 15% Bestill innen 1. desember og få 15% rabatt Kontakt Eva Sandviken : tel: Ta gjerne kontakt for veileding på design og annonseutforming – vi har innspill på hva som kan fange oppmerksomhet  Husk : mindre tekst / bilder gir bedre blikkfang

5 Resultater fra bilaget i feb 2010

6 Resultater fra bilaget i feb 2010
Respondentene – lest avisen Kjønnsfordeling Aldersfordeling Geografisk fordeling N= 978

7 Oppmerksomhet Sammen med avisen var det et magasin/bilag
Oppmerksomhet Sammen med avisen var det et magasin/bilag. Kan du huske å ha lest eller tittet i dette? Tilnærmet lik oppmerksomhet som sist, men noe lavere andel lest. Kan tyde på at bilaget ”overall” i noe mindre grad har trigget til lesing. Men funnene tyder på en høyere oppmerksomhet og lestandel i hovedmålgruppen under 30 år. Mens lestandelen i de andre gruppene er noe lavere. BT AP AA Ja 29% 30% 31% Har mottatt det, men ikke lest eller tittet i 48% 50% 45% N=

8 Har du tatt vare på magasinet for å ta det frem igjen senere? Ja/nei
Totalt sier 26% at de vil ta fram igjen magasinet senere. Det ligger noe lavere enn forrige bilag. Totalt sier 26% at de vil ta fram igjen magasinet senere. Det ligger noe lavere enn forrige bilag, hvor tilsvarende andel var 39% BT AP AA Tatt vare på bilag 29% 26% 21% N=331

9 Lesemengde Hvor mye av magasinet leste eller tittet du i?
57% BT AP AA Lest halvparten eller mer 61% 52% 59% Lestandelen ligger noe lavere enn sist bilag (71%), men ikke langt unna andre utdanningsbilag. N=


Laste ned ppt "INNSTIKK FOLKEHØGSKOLENE"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google