Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Rammeavtale inkontinensprodukter ”Behov og utfordringer på brukernivå”

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Rammeavtale inkontinensprodukter ”Behov og utfordringer på brukernivå”"— Utskrift av presentasjonen:

1 Rammeavtale inkontinensprodukter ”Behov og utfordringer på brukernivå”
Oslo kommune Sykehjemsetaten Rammeavtale inkontinensprodukter ”Behov og utfordringer på brukernivå” Presentasjon av helsefagarbeider Elfe Asnake Demisse

2 Kjøp av inkontinensprodukter i 2011: Dagens leverandør er: SCA Hygiene
Oslo kommune Sykehjemsetaten Langerud sykehjem Antall pasienter: 161 Kjøp av inkontinensprodukter i 2011: Dagens leverandør er: SCA Hygiene Dagens distributør er: Maske gruppen

3 Våre behov: Varer til enhver tid på lager.
Oslo kommune Sykehjemsetaten Våre behov: Varer til enhver tid på lager. Bredde i sortimentet, slik at pasienten får tilbud om riktig bleie utfra sitt behov. Kvalitet på bleien er viktig: Redusere utvikling av sår, reduserer utvikling av urinveisinfeksjoner, behaglig å ha på og lett å ta på og av for pleieren.

4 ”Behov og utfordringer på brukernivå”
Få opplæring i riktig bruk, tips og råd fra produktspesialist. Gjennomgang av kartleggingsplan av nå-situasjonen pr. pasient 2. ganger pr år. De fleste lekkasjer fra bleien skyldes feil valg av størrelse. Viktig å velge riktig absorbasjonsnivå. Viktig å velge bleie utifra pasientens funksjonsnivå. Eks en pasient som kan gå selv kan bruke ”up and go” Riktig valg gir mer fornøyde pasienter og mindre belastning på pleierne.

5 ”Behov og utfordringer på brukernivå”
Hjelp til økonomi effektivisering – unngå lekkasje fra bleien. Gir store merkostnader i skift og vask av sengetøy og klær, og ikke minst kostnader i forbindelse med infeksjoner sår hos pasienten.

6 Opplæring av personalet, nå alle ansatte som er i pleien.
Oslo kommune Sykehjemsetaten Utfordringer: Opplæring av personalet, nå alle ansatte som er i pleien. forslag ! skolere i større grad inkontinenskontaktene ved avdelingene.

7 Rutiner for anskaffelse av bleier
Hver tirsdag sender vi bestilling av bleier til husøkonomen. Varene kommer opp på avdelingen hver torsdag. Nattvakten rydder på plass i hyllene på lintøyrom.

8 • Hva skjer etter bruk? sortering av brukte bleier, og smittefarlige bleier (ESBL- bakterie som er resistent mot de fleste typer antibiotika, et økende problem ved sykehjemmene) Avfall, mye transport emballasje. Underbygger ikke vår miljøprofil.


Laste ned ppt "Rammeavtale inkontinensprodukter ”Behov og utfordringer på brukernivå”"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google