Laste ned presentasjonen
1
Produktpakking Børre Berglund 5. Mai 2010
2
Pakketering, praktisk arbeid
Vi utfordrer dere til å lage pakker Pakkene skal være salgbare for høsten 2010 og en kalkyle skal beskrives for hver pakke Det skal lages et produktark for hver pakke som presenterer pakkene Pakkene skal være ferdig beskrevet til 1. juni
3
Ekthet EKTE/UEKTE EKTE/EKTE UEKTE/UEKTE UEKTE/EKTE Produktet er hva
det sier det skal være EKTE/UEKTE EKTE/EKTE UEKTE/UEKTE UEKTE/EKTE Produktet er ikke hva det sier det skal være Produktet er ikke tro mot sin opprinnelse/forankring Produktet er tro mot sin opprinnelse/forankring Pine Børre Berglund ®
4
Ekthet EKTE/UEKTE EKTE/EKTE UEKTE/UEKTE UEKTE/EKTE Produktet er hva
det sier det skal være EKTE/UEKTE EKTE/EKTE UEKTE/UEKTE UEKTE/EKTE Produktet er ikke hva det sier det skal være Produktet er ikke tro mot sin opprinnelse/forankring Produktet er tro mot sin opprinnelse/forankring Pine Børre Berglund ®
5
Unikt gjennom nettverk og samarbeid
Høy attraktivitet Ikke spesielt unikt, men ganske attraktivt Høy attraktivitet og unikitet Verken unikt eller attraktivt Ikke spesielt attraktivt, men ganske unikt Høy unikitet Børre Berglund ® ,
6
Av med produktbrillene, på med kundebrillene
Børre Berglund ® ,
7
To pengebøker Børre Berglund ® ,
8
Progresjon i produktutvikling
+ Sikre framtidige utviklingsmuligheter - Tilføre nye tilbud og opplevelser Utvikle eksisterende tilbud Redusere irritasjonsmomenter Børre Berglund ®
9
Markedsorientert produktutvikling
pakketering Presentasjons-materiell 2. Testmarkeds-føring 3. Revisjon 4. Distribusjon 5. Salg 6. Børre Berglund ® ,
10
Produktpakker Helhetlige produkter sammensatt av ulike elementer som kan kjøpes på et sted (definisjon) Ulike pakker; Standard turoperasjon Ledig kapasitet Spesielle opplevelser eller arrangementer Børre Berglund ® ,
11
Om produktet Beskrivelse Innhold Pris Betingelser
12
Markedet Hva er markedene? Målgruppene? Demografi Behov
13
Mål Hvor mye skal vi selge av dette produktet?
14
SWOT Styrker Svakheter Muligheter Trusler
15
Kommunikasjonsstrategi
Målgruppe Budskap Kanal
16
Konkurrentstrategi Hovedkonkurrentene er
Vi ønsker å skille seg fra konkurrentene ved hjelp av fokus på:
17
Posisjoneringsstrategi
Hvordan skal vi bli (bedre) kjent?
18
Strategiske allianser
Følgende er de viktigste strategiske alliansene for oss:
19
Kalkyle og pris, Produktark
Kalkyle - produktpakking.xls Produktark 2 s, BBR.doc
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.