Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Xx@atea.no.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Xx@atea.no."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 Historikk 1968 Merkantildata stiftes 1985 Merkantildata noteres på Oslo Børs 1988 – 1999 Infrastrukturselskapet Merkantildata vokser bl.a. via oppkjøp og fusjoner til å bli ett av Nordens største IT-selskaper 2000 – 2005 Perioden preges av store endringer i bransjen og i selskapet 2006 Ved fusjon med Topnordic og oppkjøp av Atea og Sonex skapes Europas tredje største leverandør av IT-infrastruktur 2007 – 2009 Konsernet profesjonaliserer og samkjører nordiske konsepter 2009 Konsernet med datterselskaper endrer navn til Atea og får en enhetlig profil 2007– 2010 Selskapet styrker sin stilling i Norge gjennom en rekke strategiske oppkjøp, bl.a. Tre65, Informatikk, Tomato, Kongsberg Systec og Dropzone

3 Atea Ledende nordisk og baltisk IT-infrastrukturleverandør
Nordens største, og tredje størst i Europa Nr. 1 posisjon i alle markedene 15 mrd. i omsetning Den leverandøren i Europa med flest sertifiseringer Over teknologisertifiseringer Sterk lokal tilstedeværelse 73 lokasjoner Over ansatte En unik mulighet til å kombinere lokal tilstedeværelse med europeisk størrelse

4 Felles nordiske konsepter
eSHOP B2B-portal Online informasjon Atea Logistics Logistikk- og konfigureringssenter Resirkulering (GoITloop), Trade in Applikasjons- og klienthåndtering Applikasjonspakking og -forvaltning Selvbetjening og automatisering Atea Finance Finansiering og utleie av IT-utstyr Livssyklushåndtering Atea International Customer Center (AICC) For leveranser internasjonalt Spesialleveranser

5 Virtuell lagerbeholdning
eSHOP Enkle og effektive innkjøp Tilgjengelig 24 timer i døgnet Ordrehistorikk Elektronisk integrasjon med kundens innkjøpssystem Høy tilgjengelighet og markedets beste priser Markedets beste priser gjennom Ateas innkjøpsmakt Online varetilgjengelighet fra distributører og produsenter Unik lisensportal Kundeunike tjenester fra Ateas logistikksenter Kundespesifikke konfigurasjoner og bufferlager Logistikksenter i Växjö e Virtuell lagerbeholdning Ca 5 mrd. Kunde BID

6 Atea Logistics Unikt logistikk- og konfigureringssenter Klargjøring
Totalt innkjøpsvolum på mer enn NOK 3 mrd. Kundespesifikk logistikk gir mulighet for skreddersøm Klargjøring Konfigurering og ”tanking” av alle typer enheter Merking Registrering Resirkulering/Miljø Sletting av data Miljøvennlig avhending eller salg Unik kompetanse for håndtering av store og komplekse utrullingsprosjekter Analyse & r å dgivning Effektivt innkj ø p Fokusert sortiment Konfigurering Produktmerking Leveranse Installering Utstyrs forvaltning Finansiering Resirkulering Helpdesk On-site tjenester Verdikjede

7 The Green place to be Samarbeider tett med IKT-Norge om Grønn IT- Felles nordisk Atea-prosjekt - Miljøsertifisering i mai 2009 (ISO standarden) Systematisk reduksjon i CO2-utslipp i hele organisasjonen 7

8 Applikasjons- og klienthåndtering
Atea hjelper våre kunder med å redusere klienthåndteringskostnader gjennom våre produkter og løsninger, som forenkler håndtering av PC-plattform, automatiserer prosesser og gir sluttbruker selvbetjeningsløsninger Atea, med våre spesialister i Atea Services og Atea Spintop Solutions, ble kåret til den beste Microsoft Advanced Infrastructure Partner i Europa Atea Spintop Solutions baserer seg på Microsoft System Center, og integreres med Atea Services og Atea Logistikk for et komplett verktøy for Lifecycle Management System (DLM)

9 Atea Finance Hvorfor finansiering hos Atea Atea som totalleverandør
Kundetilpassede avtaler Redusere økonomisk risiko ved å eie selv Forutsigbare utgifter Teknologisk fleksibilitet – erstatte / supplere eksisterende utstyr i leieperioden Garantert restverdi på utstyret Forsikringsordninger Atea som totalleverandør Finansierer alle typer IT-investeringer

10 Atea International Customer Center (AICC)
Etablert for å ivareta de behov internasjonale kunder har til koordinering av IT-prosjekter over landegrenser Samarbeid med internasjonale og nasjonale leverandører Håndtert på en profesjonell og konkurransedyktig måte

11 En sterk og veldefinert posisjon
Infrastruktur volum- produkter Infrastruktur høy-ende produkter Infrastruktur- løsninger/ middleware Applikasjoner Forretnings- prosesser Analyse Installasjon Outsourcing KUNDE- VERDI Det totale nordiske og baltiske IT-infrastruktur markedet er på ca. NOK 113 mrd. og Atea har ca. 13 % markedsandel Tjenester Software 23 % 21 % Hardware 56 % KUNDENS LIVSSYKLUS Design Service & support Drift

12 Ateas fokusområder Kommunikasjon Unified Communication Klienter
Datasenter

13 Datasenter Konsolidering Virtualisering Server- og lagringsløsninger
Dynamisk infrastruktur Katastrofeløsninger Arkivløsninger Sikkerhet

14 Kommunikasjon Nettverk med tilhørende infrastruktur
Integrasjon og optimalisering Telefoni Videokonferanse Mobilitetsløsninger Bredbånd og linjer WAN og LAN Nettverksadministrasjon Sikkerhet

15 Unified Communication
Atea Unified Communication, ett felles grensesnitt for samhandling E-post og kalender Hurtigmeldinger (Instant Messaging) Tilgjengelighet (Presence) Telefoni Talepost Telefonkonferanse Kundesenter Videokonferanse Web-konferanse ”Social Networking” Sharepoint / Samhandling Dokumenthåndtering Intranett, Ekstranett, Internett Prosjektportal Integrasjon

16 Klienter Tynne og tykke klienter (inkl. smartphones)
Terminalserverløsninger VDI-løsninger Applikasjonspakking Printløsninger Hjemme-PC / Student-PC Forvaltning og utrulling Livssyklushåndtering Lisensrådgivning og forvaltning

17 Lang erfaring med å få teknologi til å spille sammen

18 God lokal tilstedeværelse
Atea er den mest sertifiserte IT-leverandøren i Norge, med over 950 ansatte Breddekompetanse med over 650 sertifiserte IT-konsulenter i Norge (nesten totalt i konsernet) Lokal kunnskap, lokalt fokus, nasjonal og nordisk kompetansebase Vi har bredde- og spisskompetanse innenfor alle deler av IT-infrastrukturmarkedet Kongsberg Kristiansand Stavanger Oslo Larvik Arendal Bergen Ålesund Trondheim Tromsø Bodø Drammen Hamar Haugesund

19 Visjon The place to be

20 The place to be

21 Ateas retningslinjer Vi skal bruke energien på kundene
Vi skal være åpne, ærlige og direkte Vi skal ha det gøy sammen Vi skal være bransjens ubestridte kompetanseleder på IT-infrastruktur Vi skal samspille for å nå våre mål

22 Prestasjonskultur Ateas prestasjonskultur skal kontinuerlig utvikles og styrkes med bakgrunn i nøkkelordene presisjon og trening. Dette krever hardt og systematisk arbeid, og vil sikre at vi når våre mål. Å nå våre mål er viktig, og dette må bli en integrert del av vår prestasjonskultur.

23 Hvorfor Atea? Lang erfaring med å tilby gode løsninger på våre kunders utfordringer med lokal kunnskap og innsikt Ledende partnerskap med internasjonale teknologileverandører Bransjens mest kompetente Markedets beste e-handelsløsning og selvbetjeningsløsninger Aktiv holdning til miljø – goitgreen / goitloop Unik klargjørings- og utrullingskapasitet

24


Laste ned ppt "Xx@atea.no."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google