Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Aurlandskonferansen 19. – 20. oktober Framover … saman

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Aurlandskonferansen 19. – 20. oktober Framover … saman"— Utskrift av presentasjonen:

1 Aurlandskonferansen 19. – 20. oktober 2011 - Framover … saman
HJELP!!! SALG, HVA ER DET ”The price is what you pay,the value is what you get” (Warren Buffett)

2 ER Å MALE SALG? vi er alle selgere, noen vet det…

3 Markedsføring vs salg. Hva er hva?
Hurtigruten, verdens tøffeste, mest morsomste og vellykkede salgsjobb!! Og vi klarte det  ”Salg er bare å snakke med mennesker” men du må ha et system… Et produkt som kunden vil ha Tro på produktet Evne og vilje til å stå på Hva ska jeg ha på meg En god selger sluttfører et salg

4 Markedsføring vs Salg Markedsføring er forberedelser til salg! Og ikke
omvendt.

5 SALG: PÅSTAND ”Salg er den desidert viktigste funksjon i en bedrift” En selger står bokstavelig talt med begge beina oppe i kassaapparatet. ”Derfor skal alle i en bedrift lære seg salg, på sin måte… Ikke glem å ha det gøy 

6 Da blir det penger igjen, når alle regninger er betalt…

7 HURTIGRUTEN TFDS og OVDS fusjonerte i mai -06,teknisk konkurs høsten 2006, jeg startet 1.sept.-06, dårlig timing….  Over 300 kolleger fordelt på kontorer og 8 callsentere rundt om i verden.. 7 forsjellige booking systemer  7 forskjellige regnskap systemer  13 skip, ca 80% belegg juni til August, ca 25% resten av året….  ”Verdens vakreste sjøreise” 

8

9 HURTIGRUTEN,på vei til akutten..

10 HURTIGRUTEN Meget sterk medisin måtte til…. Og den smakte ikke særlig godt… 50% bemanningsreduksjon på land. Fra 300 til 150 kolleger… 5 kontorer nedlegges Fra 8 til 1 call senter, (Tallinn) Nytt felles booking system Nytt felles regnskapssystem Optimalisering av Explorer cruise(selingsplan)

11 HURRA VI KLARTE DET!!

12 SALG ER BARE Å SNAKKE MED MENNESKER, men du må ha et system…
Rett person? Analyse, plan,MÅL, kontroll også på`n igjen Salg er relasjon, matte og logikk. A) relasjon, personkjemi, hvis ikke det stemmer ikke noe salg B)matte: aktiviteter som settes i gang for a komme i posisjon for å selge C) logikk: synliggjøre en verdi, noe kunden vil ha..

13 ET PRODUKT KUNDEN VIL HA du skal ikke skape et behov
ET PRODUKT KUNDEN VIL HA du skal ikke skape et behov..du skal bare synliggjøre det

14 DU MÅ HA TRO PÅ PRODUKTET
Kunden merker ila 5 sek. om du liker og tror på produktet Kunnskap om produktet (sett fra kundens ståsted…) Lyv aldri, men du behøver ikke si alt.. Lag din egen ”stil” som er ekte Formidling av produktet (dialekt, språk…) Kulturforskjeller…

15 KULTURFORSKJELLER, mulighetenes verden

16 EVNE OG VILJE TIL Å STÅ PÅ
EVNE: Salg er ikke en 8 til 4 jobb…”vær ærlig ovenfor deg selv”, passer du til dette A) tenk salg, alltid, ikke nødvendigvis ditt produkt men teknikker Evne holder ikke dersom du ikke har viljen til å stå på, og lykkes. ”Nei er ikke et svar, bare en utsettelse (av salget) ”DU ER IKKE FØDT som selger men du er glad i mennesker å har et stort ønske om å lykkes”

17 VÆR UTHOLDEN OG ALDRI GI OPP

18 HVA SKAL JEG HA PÅ MEG?? Ta på deg klær du og kunden trives i. Vær deg selv, ikke lek skuespiller, du blir gjennomskuet meget raskt… ”Jeg har aldri hørt om en person i dress/drakt som har tapt et salg, men jeg har hørt om mange dårlige selgere i dress/drakt…” Du skal ikke på karneval…ungå for mye lukt (parfyme) og farger og smykker..

19 LITT FORMYE AV DET GODE…

20 EN GOD SELGER SLUTTFØRER ET SALG
Personkjemi Agenda, husk et punkt som omfatter ambisjonen inkludert fremdrift din for møte.. Vær bevist på nettverksbygging, MEN HELST BARE MED DE SOM ER DYKTIGERE EN DEG! Klar og tydelig uttale, ikke ”mumling” Ikke rakk ned på konkurrenter Unngå formange fremmedord Ikke skryt for mye av kunden

21 STÅ PÅ, DET NYTTER!!! Cecilia Brækhus, vår beste kvinnelig bokser igjennom tidene, TRENING GJØR MESTER

22 TAKK FOR MEG!


Laste ned ppt "Aurlandskonferansen 19. – 20. oktober Framover … saman"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google